Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gamer PC fryser etter en viss tid

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt en del problemer med pc'en. Får vi ikke lenger bluescreen, PCen bare henger seg helt, men skjermbildet fortsetter å bevege seg. Spillet klikker, men ting som FPS telleren og klokka fortsetter å gå som normalt. Vi kan ikke gjøre noe, musa eller tastaturet reagerer ikke. Det eneste vi kan gjøre er å skru den av med "svenskeknappen". Tiden som går før det skjer variere mye. Det kan gå alt fra 5-10min til flere timer. Det skjer like ofte i Windows som i Crysis og benchmark software.

Hva vi har prøvd:

Kjøre Memtest på alle ram-brikkene hver for seg, i alle sporene. (Kan sikkert gjøre det mer om det skulle hjelpe)

Tukle i BIOS med forskjellige innstillinger.

Sette minne timings/spenning/frekvens manuelt i BIOS.

Formatere til Windows 7 x64 og Windows XP x64. Kjører nå XP x64.

Prøve en annen hardisk med Windows 7 x64.

Scanne harddisk for feil. (chkdsk, HD Tune, HDD Regenerator)

Og sikkert mer jeg ikke kommer på nå.

Komponenter:

- Asus P6T Deluxe

- Intel Core i7 920

- OCZ DDR3 PC3-12800 Gold Low-Voltage Triple Channel 6 GB

- Gainward GeForce GTX 295

- Corsair TX850W

Så har dere noen gode idéer? Vi har prøvd mye og lenge, men egentlig ikke kommet noen vei. Det eneste er at vi ikke får bluescreen lenger, men vet egentlig ikke hva som skjedde da.

Endret av Angomatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det nei,da kan du prøve å sjekke hardware!

Last ned OCCT Perestroïka 3.1.0,den er fin til å stresse hw,og få opp tempratur,hvis det er et problem.

Sett max cpu temp til 67.0°C i Options i occt,ta en 1 times CPU:OCCT test,og begge GPU testene,hvis du får kjørt begge.Se om du kan kjøre testene uten å få error!

Jeg går ut i fra du har husket å inst. Intel® X58/ICH10R Cipset driver,og at du bruker 8pins strøm til cpu,og ram i de røde slottene.

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Ikke det nei,da kan du prøve å sjekke hardware!

Last ned OCCT Perestroïka 3.1.0,den er fin til å stresse hw,og få opp tempratur,hvis det er et problem.

Sett max cpu temp til 67.0°C i Options i occt,ta en 1 times CPU:OCCT test,og begge GPU testene,hvis du får kjørt begge.Se om du kan kjøre testene uten å få error!

Jeg går ut i fra du har husket å inst. Intel® X58/ICH10R Cipset driver,og at du bruker 8pins strøm til cpu,og ram i de røde slottene.

Vi kjører testen nå... Har gjort det litt fra før og, men temperaturene har ikke blitt for høye da eller.. Har også installert chipsetdriverne fra ASUS siden. Bruker 8 pins strøm til CPU'en og RAMMEN i de røde slottene.

Endret av Angomatic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...