Gå til innhold

[Løst]Hvordan overklokke jeg?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core 5400+ 2.81GHz prosessor, er det noe vits for meg å overklokke det? I så fall, hvordan? :blush: Jeg har ett program som heter EasyTune6, som du visstnok kan overklokke med. :p

 

Og du kan gjerne forklare vitsen med overklokking i heletatt også :!: (kravstor, hehe)

 

Takker for all hjelp! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikkje forklare korleis du overklokker då det fins flust av guider på nettet og diskusjon.no om emnet. Søk på overklokking, eller leit litt i forumet og du vil finne. Dei aller fleste (les alle) syns det er best å overklokke i bios då ein har gode muligheter til å stille inn volt (dette treng du ikkjeå tenke på no) og FSB.

 

Vitsen med overklokking er å få prosessoren din til å operere med høgare frekvens enn den eigentleg er meint å køyre på. For eksempel kan du overklokke prosessoren til til 3,4GHz, det vil sei den er litt raskare. Overklokking kan vel samanliknast med lovleg doping :hmm:

 

Litt lenkjer om overklokking:

Overklokkingsguide for a64 -ferdig

Om overklokking på Wikipedia (engelsk)

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Gidder ikkje forklare korleis du overklokker då det fins flust av guider på nettet og diskusjon.no om emnet. Søk på overklokking, eller leit litt i forumet og du vil finne. Dei aller fleste (les alle) syns det er best å overklokke i bios då ein har gode muligheter til å stille inn volt (dette treng du ikkjeå tenke på no) og FSB.

 

Vitsen med overklokking er å få prosessoren din til å operere med høgare frekvens enn den eigentleg er meint å køyre på. For eksempel kan du overklokke prosessoren til til 3,4GHz, det vil sei den er litt raskare. Overklokking kan vel samanliknast med lovleg doping :hmm:

Aah.. Tusen takk for grundig forklaring :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...