Gå til innhold

BK: Seilskipet "Götheborg" i Sandefjord

Anbefalte innlegg

Slenger opp to bilder av seilskipet "Götheborg" jeg tok på fredags kvelden, i Sandefjords-fjorden.

Det første, under her, har jeg etterbehandlet litt ved å endre på kontrastene, skarpheten og fargene.

Mens det siste her er i tillegg til å ha fått samme behandling som det første, har jeg i tillegg endret til sort/hvitt, samt å gått inn i photoshop og fjernet den lille båten foran seilskipet for å prøve å få bildet til å virke som det var tatt hundre år siden (Selv om jeg kanskje burde ha fjernet husene også, men det ble for vanskelig for meg :) )

Litt EXIF:

1/49 sekunders lukkertid

ISO 1600

Tatt med CAnon EOS 500D m/ Sigma 70-300mm objektiv, f/5,6

Venter spent på kommentarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så veldig flink på kritikk, så det er nok et helt greit bilde i mine øyne. Men jeg ble i vertfall veldig glad for å se båten, da du skrev om den i en annen tråd. :D Noe som kanskje kunne gjort bildet enda bedre var om du hadde vært nærmere vannkanten, da båten kanskje hadde fylt bildet bedre?

Men fortiden kan ikke endres, og dette bildet er en fin kontrast mellom det gamle og det moderne. Sort/hvitt bildet falt i smak hos meg. :)

Lenke til kommentar

Hadde selvfølgelig likte bildet bedre om ikke de nye husene var innvolvert :)

Da kunne tilogmed støy og annet rusk blitt akseptert som gjenstander der skaper stemning i bildet.

Edit: Forøvring finner jeg mye rart i dette bildet, blant annet en rektanguler hvit ramme foran skipet, glemt å fjerne den? :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Er vel litt merkelig å skulle etterbehandle bort støy ved bruk av ISO 1600...?

Denne støyen er forsåvidt også det største ankepunktet i disse bildene, jeg syns de er alt for preget av den.

Skulle også ønske du tok deg bryet med å gå ned til sjøen for å kommet litt nærmere denne majestetiske skuta. Men det er vel litt mye forlangt i en kritikk ;)

Den etterbehandlede tror jeg ikke jeg ville sett på som særlig vellykket, da var det finere med det naturlige, "tidsriktige" bildet. Men kunne tenkt meg og sett bildet med en annen preset, f.eks "aged photo" eller "antique greyscale"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...