Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ulv i fåreklær?


Gjest teit_nerd..

Anbefalte innlegg

Gjest teit_nerd..

Jeg har en venninne på 18, jeg er 21. Vi har vært nære venner i litt over to år.

 

Beskrivelse av meg

- ikke særlig pen å se på

- masse kviser

- lubben

- tynt hår

- nerdete

- anonym stil

- sjenert

- snill

- singel

- never been kissed og jomfru

- få venner

- lav sosial status

 

Beskrivelse av venninne

- veldig pen å se på

- glimt i øyet

- ren hud

- naturlig sminket

- slank, fit og deilig kropp

- kler seg pent og ordentlig, aldri "slutty"

- utadvendt, blid, glad, hyggelig, snill og stort hjerte

- ikke selvhøytidelig og har god humor, ler mye, også av seg selv

- godt likt blant folk

- mange venner (mest guttevenner, kun én jentevenn), men henger mest med meg

- singel (hun har vært i to seriøse forhold, begge gutta var av de "kule og populære")

- ikke jomfru, men heller ikke løs

- drikker ikke alkohol, røyker ikke, fester ikke

- reflektert, selvinnsikt, dyp

- over gjennomsnittet intelligent

- den jenta de fleste gutta i byen vil ha, men hun virker ikke interessert, selv ikke i de mest "populære"

++++ lista kunne sikkert forstatt ut i det uendelige.

 

Kort fortalt så er hun nærmest perfekt.. Jobber til og med som støttekontakt for utviklingshemmede og vil bli kreftsykepleier eller annen type sykepleier. Nesten hver gang vi er sammen og jeg ser på henne,

undrer jeg meg over hvorfor hun er venn med en som meg. Synes også at det er rart at hun har en så god personlighet når hun er så pen og vakker... Etter mine erfaringer er pent ytre = dårlig indre. Hun er heller

ikke inbilsk og hun har ikke vist et snev av selvgodhet. Jeg blir mer og mer usikker jo mer jeg tenker over det. Er hun kun venn med meg for å føle seg bedre selv?? Er hun venn med meg for å fremstå som en god

person? Eller er hun venn med meg bare for å være snill, at jeg kun er "veldedighetsarbeid"??

 

Nå virker jeg vel teit, men jeg blir like paff nå som før etter to år med vennskap at hun heller vil tilbringe lørdagskvelden i sofan med meg framfor å feste eller være med de "kule", spesielt når de som ansees som de

kjekkeste gutta tydelig viser interesse for henne.

 

Noen som har tanker om dette? Skjønner ikke hvorfor skjønnheten henger med udyret... :roll:

 

Hun er også litt mystisk.. Hun flyttet hit for tre år siden og snakker sjeldent om fortiden eller stedet hun kommer fra. Jeg overhørte en samtale en kveld

mellom henne og storesøsteren hennes. Jeg stod nede i gangen å ventet på venninnen min, mens hun gikk opp i stua for å hente noe. Hun trodde kanskje at jeg hadde gått ut for å vente. Samtalen var ca. sånn her:

- Storesøster: Hvor skal dere?

- Venninnen min: På kino.

- Storesøster: Så bra! Jeg er så glad for at ting funker for deg her, tenk bare hvordan du hadde det for fire år siden..

- Venninnen min: Ja, tenker på det nesten hver dag.. Det stikker litt i hjertet, men så tenker jeg på hvor bra jeg har det nå. Det gjør at jeg vil gråte gledestårer

- Storesøster: Det kan jeg godt skjønne. Vit at du fortjener hver eneste solskinnsdag. Du har vært gjennom nok vonde ting for fire mennesker til sammens!

- Venninnen min: Det er heldigvis over, vet ikke om jeg hadde taklet mer. Men jeg må stikke, vi får ta oss en nattprat når jeg kommer hjem i kveld. Glad i deg!

- Storesøster: Glad i deg og, kjør forsiktig!

 

Hva virker det som samtalen mellom søstrene kan handle om?? :dontgetit:

 

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nekter å tro at hun bruker deg på noen som helst måte. Du virker som en usikker fyr som ikke føler at du fortjener hun, men du har garantert mange virkelig bra egenskaper. Hun setter nok pris på å ha deg som en venn som alltid vil være der for hun, for hun har tydeligvis hatt endel vanskeligheter i løpet av livet så langt.

 

Derfor anbefaler jeg deg å drite i å tenke på denne måten. Hun bruker deg ikke og du burde bli mer sikker på deg selv. Du er nok den perfekte vennen for henne selv om du ikke innser det. Jenta hadde dratt på date med disse guttene om hun var interessert. De passer hun nok bare ikke. Utseendet er ikke alt.

Lenke til kommentar

- masse kviser <- Kan fikses

- lubben <- kan fikses. Tren

- tynt hår <- skinn deg

- nerdete <- nye kle, bedre holdning.

- anonym stil <- kjøp nye kle, ta med ei kul venninne og shop

- sjenert <- begynn å press deg til å ta kontakt med folk

- snill <- Supert

- singel <- Ta tak i andre ting her, så får du deg dame

- never been kissed og jomfru <- En liten forvandling så går det glatt.

- få venner <- Det ordner du, du skal berre vise at du er en kul fyr. Sei til deg sjølv at du er en kul fyr.

- lav sosial status <- Fikser du alt over, såååå kjem det automatisk!

 

Begynn i morra!!!

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Altså...

 

Ikke for å være ufin her. Men... Du sier hun jobber som støttekontakt... Noe du bør du ta rede på: Du beskriver deg selv som en slags "stygg nerd" og henne som "drømmedama" og undrer på hvorfor hun henger med deg. Når jeg leser innlegget ditt, så undrer jommen jeg meg også. Derfor slo dette meg: Kanskje hun er støttekontakt for deg også? Uten at du vet om det, så klart...

Lenke til kommentar
For det kan jo ikke tenkes at han er en jævlig fin fyr selv om han er en stygg nerd? Jeg hadde ikke droppa å være venn med en feit nerd av en jente hvis vi hadde passa godt sammen.

Rolig, rolig... Det var han selv som beskrev seg slik, ikke jeg!

 

Og: Jo, det tror jeg du hadde droppa.

Lenke til kommentar

Hvorfor hadde jeg droppa det? Kjenner du meg? Jeg har mange venner som er lengre ned på den "sosiale rangstigen" enn meg selv, men hvorfor faen skal jeg bry meg om sånt? Jeg skaffer meg venner som betyr noe for meg og som gir livet noe ekstra. Da har ting som utseende lite å si. Det er rimelig overfladisk å tenke som deg etter min mening.

Lenke til kommentar
- masse kviser <- Kan fikses

Enig der, begynn på Rouaccutan ASAP !!!! Ikke bare for det estetiske, men også det praktiske. Du sier du er 21, så da kan du regne med å ha det i minst ti år til...

 

MEN; tipper hun føler du er en slags trygghet, med tanke på hva som har skjedd før. Jeg ville bare spurt henne om hva som har skjedd før... hvis du er en god venn da.. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor hadde jeg droppa det? Kjenner du meg? Jeg har mange venner som er lengre ned på den "sosiale rangstigen" enn meg selv, men hvorfor faen skal jeg bry meg om sånt? Jeg skaffer meg venner som betyr noe for meg og som gir livet noe ekstra. Da har ting som utseende lite å si. Det er rimelig overfladisk å tenke som deg etter min mening.

Jeg har også tidligere hengt med folk som av ymse grunner kan kalles "sosiale tapere". Ikke er jeg stolt av det, og det var heller ikke særlig kult å bli sett hengende med disse mens det populære klikket så på. Nå henger jeg ikke med sånne folk. Ikke anser jeg meg selv som så veldig mye "bedre" enn dem heller. Men det blir likevel fordummende å henge sammen med dem, jeg klarer det ikke. Det blir bare feil.

 

Kan hende denne dama er en av de uoverflatiske og fordomsfrie, da. Men jeg holder fortsatt en knapp på dette med støttekontakten...

Lenke til kommentar
Vel. Da er du jo i prinsippet ikke spesielt kul. Du tør jo ikke gjøre ting som ikke passer andre... Gratulerer gutt. Håper du koser deg med den innstillinga. Ser du på det som et privilegium å få henge med "de kule menneskene" så er du i prinsippet ikke veldig kul.

Jeg sa ikke at det er noe privilegium. Jeg har heller ikke noen trang til å henge med "de kule menneskene" som du kaller dem. Snakk om å legge ord i munnen på folk.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare spørre henne, og snakke med henne - om akkurat det som hadde skjedd for 4 år siden?

Da slipper du å lure på det.

 

Vi på forumet kan ikke svare på dette her.

Ellers er det masse bra innlegg her som svarer deg.

 

Jeg tror hun er sammen med deg, fordi hun liker deg som en venn. Fordi hun er glad i deg. Går ann å ha veninner også :-)

Lenke til kommentar
I rest my case...

 

Men nå handler ikke denne tråden om oss.

"Rest your case", du. Jeg har aldri påstått at jeg henger med såkalte "kule mennesker" eller at det er ett privilegium å henge med disse. Jeg sa bare at jeg henger ikke sammens med tapere. Resten er dine ord og dine antakelser. Det er ikke mye å krangle på. God natt.

Lenke til kommentar

Jeg setter pengene mine på at hun er blitt seksuelt misbrukt av en tidligere kjæreste/verge elns. Hun har utviklet en form for sosial angst som gjør at hun unngår settinger med seksuelt tema (Fester med kjekke gutter).

 

Hun føler seg trygg på trådstarter fordi han ikke er en av disse kjekkingene som er offensive mtp. sedelighet.

 

Jeg gjetter bare, men jeg synes også du bare burde tørre å spørre henne... :)

Lenke til kommentar
Jeg sa bare at jeg henger ikke sammens med tapere.

 

Greit. Skal skrive litt ettersom det faktisk er relevant for tråden.

 

Hva så om noen blir sett på som tapere? Så lenge du finner personen interessant burde det ikke være noe problem å henge med en "taper". Nå er jo taper et ganske vidt begrep. Hvis det handler om folk som ødelegger livet sitt og er store drittsekker, så er jeg enig med deg, men en person som regnes som en "sosial taper" kan fortsatt være et jævlig fint menneske.

 

Trådstarter virker som et slikt menneske. Et menneske som har veldig mye å tilby denne populære jenta som venn. Da betyr det svært lite at han vil kunne regnes som en "sosial taper" hos noen. Jeg er ikke spesielt gammel med mine 18 leveår, men jeg har i hvert fall innsett at det er svært overfladisk å skulle basere sin vennekrets på sosial status. Jeg velger i hvert fall venner utifra interesser og lignende.

Lenke til kommentar
Jeg setter pengene mine på at hun er blitt seksuelt misbrukt av en tidligere kjæreste/verge elns. Hun har utviklet en form for sosial angst som gjør at hun unngår settinger med seksuelt tema (Fester med kjekke gutter).

 

Hun føler seg trygg på trådstarter fordi han ikke er en av disse kjekkingene som er offensive mtp. sedelighet.

 

Jeg gjetter bare, men jeg synes også du bare burde tørre å spørre henne... :)

 

Uten å slutte forhastede antagelser, er jeg enig i at det er sannsynlig. Kan hende hun ble mobbet også ? Så hun ser verdien av å ha en god venn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...