Gå til innhold

Kan jeg ha hund?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har lenge hatt lyst på hund, men jeg har noen "utfordringer", som jeg lurer på står i veien for å skaffe meg hund.

Den første er at jeg allergisk. Finnes det gode alternativer for oss med allergi? Leste et sted at terrier og puddel kan være et alternativ, men hvor bra er det egentlig? Noen erfaringer?

Det andre "problemet" er at jeg jobber skift, hvordan er det for en hund å forholde seg til dette?

Det siste problemet mitt er at det kan bli litt lange dager på jobb (12-16 timer), er det problem for en hund å være alene hjemme så lenge?

Edit: Har mulighet til å ha hunden ute mens jeg er på jobb

Endret av Noddytoddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Har lenge hatt lyst på hund, men jeg har noen "utfordringer", som jeg lurer på står i veien for å skaffe meg hund.

Den første er at jeg allergisk. Finnes det gode alternativer for oss med allergi? Leste et sted at terrier og puddel kan være et alternativ, men hvor bra er det egentlig? Noen erfaringer?

Det andre "problemet" er at jeg jobber skift, hvordan er det for en hund å forholde seg til dette?

Det siste problemet mitt er at det kan bli litt lange dager på jobb (12-16 timer), er det problem for en hund å være alene hjemme så lenge?

Edit: Har mulighet til å ha hunden ute mens jeg er på jobb

Jeg tror det fins en del alternativer for allergien din (jeg har selv prøvd allergimedisin, og det fungerte veldig for meg), men det spørs vel litt på hvor kraftig allergien din er. Jeg kan egentlig ikke svare på akkurat dette, men jeg har en mening for det andre;

Jeg mener at om du gir hunden din mye oppmerksomhet (tur, kos, alt sammen) når du kommer hjem fra jobb, og i og med at du har mulighet til å ha hunden ute når du ikke er hjemme, så kan det bli en ganske så fornøyd hund :) Men jeg ville selvfølgelig ikke valgt en som krever mye og regelmessig mosjon (schaefer o.l.).

Hva med å ringe en oppdretter eller noe for en profesjonell mening om saken? Han/hun kan sikkert fortelle deg litt om hva slags type hund som passer deg også :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Det er alt for lenge for en hund og være alene hjemme i 12-16 timer.

Hvis jeg var deg ville jeg aventet hundekjøp til du har litt bedre tid til den.

Kjipt, men man vil vel det beste for dyret, ikke sant. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...