GlennQ Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Hei Skal kjøpe meg moped i sommer. Cross-moped eller hva det heter. Jeg har sett på en CPI MS på finn.no, men jeg lurer på om en slik sykkel er noe å satse på? hvis ikke, hva har dere å anbefale? Noen som har noe erfaring med denne sykkelen? Takknemlig for raske svar Endret 5. juli 2009 av Soovik Lenke til kommentar
juleskinke Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei Skal kjøpe meg moped i sommer. Cross-moped eller hva det heter. Jeg har sett på en CPI MS på finn.no, men jeg lurer på om en slik sykkel er noe å satse på? hvis ikke, hva har dere å anbefale? Noen som har noe erfaring med denne sykkelen? Takknemlig for raske svar yamaha dt 50r er en bra cross moped Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei Skal kjøpe meg moped i sommer. Cross-moped eller hva det heter. Jeg har sett på en CPI MS på finn.no, men jeg lurer på om en slik sykkel er noe å satse på? hvis ikke, hva har dere å anbefale? Noen som har noe erfaring med denne sykkelen? Takknemlig for raske svar HVIS, du skal kjøre orginalt så ville jeg gått for Derbi Senda X-Race SM/R. Utrolig gode sykler. Lenke til kommentar
GlennQ Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 takk for svar, skal se på de. Ingen som vet noe om CPI SM? Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 takk for svar, skal se på de. Ingen som vet noe om CPI SM? Funker fett den også, ikke noe å utsette på den. Lenke til kommentar
xxDt5ptxx Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Derbi er en ganske god enduro moped, går godt med bare lett trim og effektanlegg ;D også er den rimelig i pris oxo ;D gå for en derbi du ! Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Derbi er en ganske god enduro moped, går godt med bare lett trim og effektanlegg ;D også er den rimelig i pris oxo ;Dgå for en derbi du ! Noen som har skjønt det. Lenke til kommentar
Requi Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Når du mener "Cross-moped" mener du vell "Cross" eller "Supermoto/Supermotard". Jeg ville valgt en SM moped (supermotard) da de er bedre å kjøre på asvalt etc (pga "street" dekk og like store felger), + at du kan crosse med den i skogen, på grusveier etc uten å få noen problemer med det. Uansett, regner med at den kommer til å bli brukt på asvalt vei for det meste uansett, så SM er et godt valg. Av mopeder er Derbi Senda SM DRD Racing en moped du kanskje bør se litt nermere på, samt Yamaha DT og Aprilia SX. Av disse ville jeg holdt en knapp på Derbien, som har større forgasser orginalt enn de andre, og går veldig bra orginalt. Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Når du mener "Cross-moped" mener du vell "Cross" eller "Supermoto/Supermotard".Jeg ville valgt en SM moped (supermotard) da de er bedre å kjøre på asvalt etc (pga "street" dekk og like store felger), + at du kan crosse med den i skogen, på grusveier etc uten å få noen problemer med det. Uansett, regner med at den kommer til å bli brukt på asvalt vei for det meste uansett, så SM er et godt valg. Av mopeder er Derbi Senda SM DRD Racing en moped du kanskje bør se litt nermere på, samt Yamaha DT og Aprilia SX. Av disse ville jeg holdt en knapp på Derbien, som har større forgasser orginalt enn de andre, og går veldig bra orginalt. Cross, da regner vi vel nesten med Sm, eller R? DRD Racing, samt DRD Pro går seint orginal, snart 40 tror jeg. Men de andre er bedre. Lenke til kommentar
GlennQ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Ja, jeg tenker på SM. Skal se litt nermere på Derbien som dere anbefaler. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 har hørt at det er veldig mye problemer med cpi sm og cpi importøren har gått konk så deler må bestilles fra utlandet Lenke til kommentar
GlennQ Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 har hørt at det er veldig mye problemer med cpi sm og cpi importøren har gått konk så deler må bestilles fra utlandet Er de det? kanskje dumt å kjøpe den da.. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 er sikkert ikke noe problem og få tak i deler bare det tar litt lenger tid da Lenke til kommentar
GlennQ Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Okei. Men har hørt at derbien ikke går spessielt bra uten trim? stemmer dette? Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 ingenting går bra uten trim men x-racene går bedre enn endel annet orginalt Lenke til kommentar
GlennQ Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Men tenker på at motoren drar dårlig eller noe slikt. Men Hvilken moped akser best? Noen forslag? Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) skal du bare ha effektanlegg og drev ville jeg valgt derbi vis jeg var deg pga eksos porten på derbi er større en på feks cpi eller yamaha. Derfor har derbi bedre akslerasjon en de mopedene med am6 motor. Jeg vil og tilføye at derbi(rabassa) motorene er mye bedre kvalitet, men det er ikke like mye trim til de. Endret 11. juli 2009 av Hanihagen Lenke til kommentar
GlennQ Skrevet 11. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2009 Ser ut til at det er derbi dere anbefaler her ja. er sikkert det jeg kommer til å gå for. Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Ser ut til at det er derbi dere anbefaler her ja. er sikkert det jeg kommer til å gå for. bra valg. Jeg syns du bør gå får SM versjonen som nevnt tidligere, føles mye tryggere da gatedekk har bedre grep. Men skal du trimme? vis ikke gi F i gir moped Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Velg Derbi, grunnen til at den går litt bedre er at den har litt større forgasser enn de andre. Egentlig, når man tenker moped er det ingen vits å tenke på motorkraft, de fleste har det samme, det er utseende man skal se etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå