Duppen2 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Ok, så jeg har bestilt en coolermaster haf mini 922 120mm red LEDs I den skal det følge med Sapphire Radeon hd 4830 Asus M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447960&CKS=PCW Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=400641&CKS=PCW Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074&CKS=PCW AMD Phenom™ 8650 X3 Triple-Core 2,3Ghz Bare jeg er ikke så ekstremt flink på pc,, og jeg er drit redd for å ødelegge noe... dess vet jeg ikke engang om delene er brae jeg bare gikk ut i fra pris egentlig.. Endret 5. juli 2009 av Duppen2 Lenke til kommentar
Duppen2 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Sammenlagt pris? umh 6100 Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Har ett alternativ til ditt oppsett, til 7200. Svært god ytelse. Du kan se handlelisten fra Komplett her. Stikkord: Phenom 2, GTS 250. Meget god ytelse, pluss overklokkingsvennlig etter det som står. Legg på noen kroner kan du kjøre SLI eller bare en bedre GPU. Spm. om du bør overklokke er jo om hva du skal bruke pc'n til. Du kan overklokke når du mener du kunne trengt mer ytelse. Utover det er det vel ganske vanskelig å ødelegge noe når man overklokker om man bruke normalt vett. Ikke tukle for mye med volten og være forsiktig ved økningen av FSB. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Så lenge systemet yter godt nok, så ser jeg ikke vitsen. Når det derimot går en stund og du føler det ikke yter som det burde har du to valg; overklokke eller kjøpe ny hardware. Når du dessuten er veldig usikker, er vel det beste å la det ligge, iallefall foreløpig. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det er godt rom her for å overklokke, både på sjermkort og CPU, men om du er så redd for å gjøre noe galt så må du nesten vurdere det selv om du er klar for det utfordringen. Det sagt så kan du egentlig ikke ådelegge noe permanent så lenge du ikke setter på veldig høye spenninger på ting. Jeg vil annbefale at dersom du velger å prøve overklokking så bare ikke rører du spenningene. Det er fremdels mulig å overklokke litt opp uten å øke spenningen, og da er det helt safe. Det eneste du da kan risikere er at du evt. må resette bios eller noe sånt etter å ha prøvd med feile instilliner som ikke starter - men da er det jo ikke snakk om noe permanent. -Stigma Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Enig med folk her, men AMD har lister over spenninger som er ganske trygt for de respektive prosessorene. Men hold deg unna spenningene til du ikke kommer lengre ved å øve klokkefrekvensen, deretter kan du spøøre etter råd her på forumet, evt. lese guide eller, hvis du tør, prøve deg frem..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå