RasmusKRiis Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvis jeg tar bilde av en bil og jeg fjerner nummeret på skilte, har jeg da lov til å legge ut bilde på for elsempel sider som flickr? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ingen kan nekte deg å publisere bilder av biler tatt i Norge så lenge du har fulgt lovene ellers. Synlig eller ikke synlig registreringsnr. har ikke noe å si. Dog, det er god folkeskikk å maskere dette om det er lett synlig. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Ingen kan nekte deg å publisere bilder av biler tatt i Norge så lenge du har fulgt lovene ellers. Synlig eller ikke synlig registreringsnr. har ikke noe å si. Dog, det er god folkeskikk å maskere dette om det er lett synlig. Hva er loven ellers? Hvis en bile kjører forbi meg på en vei kan jeg da ta bilde av den? Endret 5. juli 2009 av RasmusKRiis Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Ja, du kan ta bilde av den. Og du trenger ikke skjule nummeret. Edit: Det finnes i dag ingen spesifikke lover som gjelder offentliggjøring av bilder på Internett. http://www.datatilsynet.no/templates/article____881.aspx Endret 5. juli 2009 av Kris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå