lilkris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Hei. Jeg har en simens Gigaset SE366 WLAN router som jeg har problemer med, jeg kommer meg ikke på internett og vet ikke hvordan jeg kobler den til "boksen" (internetten). Noen som har noen guide med hvordan man kobler ledningene og fremgangsmetoden på å fikse dette. Bredbåndet er los TAKK! Endret 5. juli 2009 av lilkris Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Å lese bruksanvisningene er uaktuelt altså ? Du kopler en nettverkskabel fra bredbåndsmodemet til Siemens-routeren. Utgangen på modemet er merket LAN eller ethernet. Inngangen på routeren er merket WAN. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Du har et fibermodem fra LOS. På dette fibermodemet har du 3 porter, 2 for TV og 1 for internett. Utgangen LAN2 er for internett, LAN1 og LAN3 er for TV (om du har dette). Kobler kabel fra LAN2 på fibermodemet til WAN på din Siemens-router. Fra denne kobler du deg til trådløst eller med kabel på din(e) datamaskin(er) alt ettersom hva du ønsker. Antar at du ikke har gjort noen endringer på innstillinger på denne routeren, slik at det ikke er noe galt i oppsett o.l. Er dette derimot tilfelle kan du forsøke å resette Siemens routeren ved å stikke noe tynt (nål, binders etc) inn i hullet på baksiden å holde inne i 10-15 sekunder. Lykke til. Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Å lese bruksanvisningene er uaktuelt altså ?Du kopler en nettverkskabel fra bredbåndsmodemet til Siemens-routeren. Utgangen på modemet er merket LAN eller ethernet. Inngangen på routeren er merket WAN. problemet er at bruksanvisningen er nesten ubrukelig og systemet er svært komplisert. Jeg har gjort det du skriver der, men jeg får bare lokalt signal, men ikke noe internett. Signalet er bare der. Lenke til kommentar
lilkris Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Du har et fibermodem fra LOS.På dette fibermodemet har du 3 porter, 2 for TV og 1 for internett. Utgangen LAN2 er for internett, LAN1 og LAN3 er for TV (om du har dette). Kobler kabel fra LAN2 på fibermodemet til WAN på din Siemens-router. Fra denne kobler du deg til trådløst eller med kabel på din(e) datamaskin(er) alt ettersom hva du ønsker. Antar at du ikke har gjort noen endringer på innstillinger på denne routeren, slik at det ikke er noe galt i oppsett o.l. Er dette derimot tilfelle kan du forsøke å resette Siemens routeren ved å stikke noe tynt (nål, binders etc) inn i hullet på baksiden å holde inne i 10-15 sekunder. Lykke til. Gjort det, men problemet er at det ikke funker trådløst. Signalet er der, men det er ikke noe internett. går ikke ann å gå på nettet osv. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 RFTM RTFM er et uttrykk som brukes mye i datamiljøer og på internett. Det er et akronym for Read The Fucking Manual eller Les den jævla manualen hmmmm Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Synes det står bra beskrevet hvordan man setter opp trådløsnettverket i manualen til Gigaset SE366 WLAN. Og enda mer utfyllende i den engelske. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Gjort det, men problemet er at det ikke funker trådløst. Signalet er der, men det er ikke noe internett. går ikke ann å gå på nettet osv. Får du nett via kabel når du er tilkoblet Siemens boksen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå