Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 jeg må bare si at min definisjon på nettverk er at de er koblet på samme nettet i huset. noe mer vet jeg ikke. men om jeg ahr virus eller andre ulumskheter på en maskin, kan det spre seg til en annen uten at jeg sender eller mottar noe frivillig? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ja ormer/virus kan spre seg via lokalnett hvis maskinene ikke har firewall og maskinene ikke inneholder siste oppdateringer. Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det spørs egentlig. Er det fildeling mellom maskinene med skrivetilgang så sier det seg selv at virusene kan lett utnytte dette. Er det år og dag siden det ble installert sikkerhetsoppdateringer er dette også en måte virus kan utnytte for å spre seg. Minnepinner er morsomme dingser som virus kan flytte seg fra A til B på. har du samme brukernavn og passord på begge maskiner, og i tillegg kjører i administrator-modus er dette en fin måte å få spredd virus på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå