Gå til innhold

"Boks" som leser av server (video, musikk og bilder) til tv/prosjektor

Anbefalte innlegg

Hei

Vi skal gå til innkjøp av en server i huset der vi skal lagre alt av film, musikk og bilder. Det jeg lurer på er om det finnes en "boks" som er billigere og enklere i bruk enn en vanlig pc som du kobler til en tv/prosjektor via HDMI/Scart, og en nettverkskabel fra server.

Jeg tenker på noe fra for eksempel HP, Acer eller liknende.

Jeg vet at Apple har noe som heter Apple TV, men jeg vet ikke om denne kan lese av en server, eller om denne bare leser av sin egen harddisk. En annen ting er om denne støtter Windows server.

Jeg er ikke helt fan av Apple, så alternativer hadde vert supert!

Takker for alle svar :)

-vinzenT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir min mening:

Jeg hadde en popcornhour. Jeg likte den ikke. Den ble solgt.

Nvidia ION er det jeg ville satset på nå hvis du trenger en liten boks som gjør det du vil. Så ville jeg lagt inn et mediasenter på den.

Jeg ville lagt inn XBMC (Xbox Media Center). XBMC har ikke lengre noe med Xbox å gjøre, men programmet heter nå engang dette. Jeg mener XBMC er det enkleste og beste brukergrensesnittet for avspilling av film. Jeg er "fonøyd" med avspilling av musikk også, men her er ikke XBMC best (milevis bedre enn popcornhour uansett!).

Bildevisningsfunksjonen i XBMC synes jeg er toppers.

acer Revolution er en boks som vil fungere. Utseendemessig er jeg skuffet, men innmaten er super for jobben.

Multicom sin maskin ser bedre ut.

Med en slik maskin har du et godt utganspunkt.

XBMC kan lastes ned fra xbmc.org

Velger du linux (helst ubuntu 9.04.1) som operativsystem, så finnes det en veldig enkel og god svensk howto her.

EDIT: XBMC spiser alt! Ikke noe knussel med codecs og lignende. Installer, og press play.

DrE

Endret av DrErling
Lenke til kommentar

Takker for gode svar!

Jeg har et spørsmål. Hvis jeg kjøper Multicom Media Center Mini 120 eller Acer Revolution, går det ann å få maskinene til å svare på en fjernkontroll (f.eks logitech harmony one) må du eventuelt ha en infrarød mottaker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...