Gaboxx Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Hei, vi har idag et abonnement på GET hvor vi har en dekoder koblet til tv'en i stua. Men vi vil gjerne koble ytterlige to tv'er til de analoge kanalene rett ifra tv-uttaket, dette er uten dekoder osv ifl GET(uten ekstra kostnad?). Problemet er det er kun en kontakt igjen hvor en slik kabel kan kobles til. Så spørsmålet mitt er om det finnes en slags "splitter" som gjør at vi kan koble til to kabler på en enkel kontakt. Er glad for alle hjelpsomme svar! Endret 5. juli 2009 av Gaboxx Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Du trenger ikke være så fancy at du kjøper en sak med antenneforsterker. Hva med denne? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=69729324 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Nei, forsterker er en dårlig ide. Kabelen er jo den samme uansett, antennekabel er coax. Dekoder har uttak for tilkobling til analog TV. Forgrening kan også brukes. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=69729324 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg er n00b. Kan du forklare meg hvorfor dekodere ofte i det hele tatt har en slik analog utgang? Det er blitt meg fortalt at de digitale signalene den tar inn ikke sendes ut gjennom den kontakten. Den sender bare videre det som kom inn i analog form. Stemmer det? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 For at man skal kunne seriekoble så mange dekodere man vil Har selv 3 GET-dekodere i serie og det funker fin-fint Lenke til kommentar
Gaboxx Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Har som sagt ett uttak i veggen til TV. Jeg vil da trenge noe som kan gi 3 Coax tilkoblinger. Når det gjelder tilkobling bakpå GET boksen så er det ikke noe ledige kontakter til analogt. 1 til GET dekoder 2 til analogt Endret 5. juli 2009 av Gaboxx Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Bruk den saken som Mannen med ljåen lenker til. Før jeg skiftet til digital kjørte jeg to slike på analognettet til GET. Fungerte uproblematisk. Lenke til kommentar
Gaboxx Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Som sagt, jeg har kun ett uttak til TV i huset per idag. Jeg trenger en som splitter det opp i tre. Digital dekoder skal på den ene og analog på de to andre. Ville det fungert å kjøpe to slike og koble en inn i veggen og så bruke den ene kontakten på den og koble enda en splitter på den? Edit: Kanskje denne ville fungere? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=69729402 Endret 6. juli 2009 av Gaboxx Lenke til kommentar
Gaboxx Skrevet 6. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2009 Flott. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå