Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fibernettverk i Bergen

Anbefalte innlegg

Hei!

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er fordi jeg er så sinnsykt lei av nettverket mitt. Vi har telenor bredbånd som er noe av det verste. Vi har ringt telenor og spurt om hvordan nettverket går så sakte, og vi har fått svar om at vi er for langt vekke fra sentralen. Nettverket har en MAKS hastighet på 120 kb per sekund når man laster ned fra nettet.

I det siste har vi fått noen meldinger fra naboene, og de vil at vi skal være med på å lage et fibernettverk i gaten våres. Hva er et fibernettverk egentlig? kan man laste ned med en høyyere hastighet i såfall? Jeg bor i bergen, og det "selskapet" ellr hva det er for noe heter Bofiber.

Er ekstremt hypp på et digg nettverk! :-)

Bare fortell egne erfaringer med dette nettverket, og litt om det :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiber går i lyset sin hastighet mao i fiberkabler går det lys ^^

Ja det er mye raksere og demping pr km er lav og dermed kan du få svært gode hastigheter med fiber. Med den hastigheten du nevnte anntar jeg du har 1.5Mb fra Telenor , sånn som jeg ser det med Bofiber tilbyr de 30/30Mb 50/50Mb og 200/200Mb. 30/30Mb vil holde deg i massevis med ned/opp hastighet på 2-4Mb (usikker husker ikke mattestykket)

Mao få fiber! Tv,Internett, Telefoni på en fiber som er tynnere en håret på hodet ditt ^^

Lenke til kommentar
Fiber går i lyset sin hastighet mao i fiberkabler går det lys ^^

Ja det er mye raksere og demping pr km er lav og dermed kan du få svært gode hastigheter med fiber. Med den hastigheten du nevnte anntar jeg du har 1.5Mb fra Telenor , sånn som jeg ser det med Bofiber tilbyr de 30/30Mb 50/50Mb og 200/200Mb. 30/30Mb vil holde deg i massevis med ned/opp hastighet på 2-4Mb (usikker husker ikke mattestykket)

Mao få fiber! Tv,Internett, Telefoni på en fiber som er tynnere en håret på hodet ditt ^^

Ja, jeg har telenor. 2-4 er jo jo helt fantastisk iforhold til det jeg har nå. Men 200 mb? hvor raskt kan jeg laste ned fra internett da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...