Gå til innhold

Til tider mye motstand i en nitromotor (helikopter)

nomore

Anbefalte innlegg

Hei,

Som noen kanskje har fått med seg så har eg begynt med fjernstyrte helikopter og fly(først var det fly som ble knust, nå er det helikopter :) ). Uansett.

Det eg har merket meg er at det kan til tider være veldig mye motstand i motoren når eg skal få start på helikopteret. Eg opplevde det samme med flyet også, men da brukte eg fingrene og det var lettere å "ta ekstra i" for å få den rundt. Da gav det seg fort. Men, når eg nå skal starte helikopteret så bruker eg elektrisk starter og da er det til tider så mye motstand i motoren at selv ikke starteren går rundt, og det tar mye tid å få "løst" problemet. Eg vet ikke hva som skjer, men det løser seg av seg selv etter litt prøving.

Har fått inntrykk av at dette ikke er så veldig bra så eg vil løse dette. Starteren gikk i dag varm mens eg prøvde og sluttet å fungere når den ble for varm. Den fungerer igjen nå.

Noen som har vært borti dette? Hva kan eg gjøre for å forebygge, unngå eller løse problemet når det oppstår?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

at motoren blir tyngre og dra rundt,kan tyde på at det er for mye nitro i motoren.

da skrur du bare pluggen ut,og snur helikopteret opp ned,så kjører du starteren litt,så du får tømt motoren for nitro.

så setter du i pluggen,og tar den vanlige startprosedyren igjen.

Lenke til kommentar

Ja, høres logisk ut. Når disse tilfellene inntreffer så pleie det å være i forbindelse med andre startvansker.

Og siden væske er vanskeligere å komprimere enn luft så høres det veldig åpenbart ut. Takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...