RotteHale Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Har kjøpt meg en vox ac30 for en liten stund siden. Er veldig fornøyd med den så langt. Det jeg lurer på er om noen har noen gode tips til et live oppsett med en vox ac30 og en telecaster, hvilke effektpedaler som kan funke bra. Jeg liker godt både clean lyden i voxen og "vreng" lyden og kunne egentlig tenkt meg å bare switche mellom disse. Er det mulig med en channel skifter på ac30? Håper noen har noen gode tips. Endret 7. juli 2009 av RotteHale Lenke til kommentar
edge Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 En god wah og delay vil nok gjøre seg. En boost-pedal f.eks Tubescreamer eller kopier av den vil og gjøre seg til soloer o.l. Footswitch vet jeg ikke helt med, men om det er en jack-inngang på toppen/baksiden hvor det står f.eks channel switch eller footswitch så er det som regel bare å kjøpe en billig switch og plugge inn den Hvis ikke er det jo strengt tatt ikke verre enn å switche på selve ampen Og er enig med deg, det er en utrolig kul amp! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Benor Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei! Gratulerer med flott amp! Ingenting å si på hva mr. Edge råder deg til, men har en liten ting jeg personlig vil føye til. Når det er Telecaster du spiller på, vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe en kompressor-pedal! Det den gjør er rett og slett og fete opp lyden i Telecasteren litt, samtidig som at den gjør høye signaler lavere og lave signaler høyere. For å si det enkelt Noen mener at det blir mindre dynamisk. Det gjør ikke jeg, da jeg synes at jeg spiller mer dynamisk, da jeg kan justere vrengen men anslaget mye mer enn ellers Jeg har både Tele, Strat og Gibson og kompressoren lyser døgnet rundt på pedalbrettet! Lenke til kommentar
RotteHale Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Takk for gode tips. Jeg skal prøve det ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå