Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

har jeg gått frem helt feil!?

Gjest mann 26

Anbefalte innlegg

Gjest mann 26

hei, er kanskje litt lang tråd, men håper du tar deg tid til å lese!?;

jeg har nettopp vært på en 2 ukers felt kurs med studie klassen min hvor jeg fant stor interesse i en meget pen jente på 23 år, som faktisk er alene mor med en gutt på 6 år!!

Jeg merket at hun viste mye interesse i meg ved kroppsspråket(ga meg mye blikk osv) og dette er noe jeg er litt vant til fra jenter(ikke for skryte) siden jeg har et ganske ok utseende!!

Men problemet at jeg har null erfaring med jenter, pgr av min personlighet!! Jeg sliter veldig med å bli kjent med nye folk generelt, selv om jeg egentlig ikke er noe særlig sjenert(er som regel jeg som tar kontakt med folk først).

Men problemet er at jeg ikke er så flink med mennesker på andre områder, jeg har blant annet en tedens til å for snakke meg litt og er heller ikke så flink til å formulere meg=( Jeg føler også at jeg kan fremstå som litt for hyggelig og kjedelig og her i norge så vet vi jo alle at janteloven henger litt igjen!!

Dette har derfor gjennom årene påvirket selvtilliten min en del og jeg sliter derfor en del med ensomhet=( Jeg føler at det er veldig få mennesker som liker meg!!

Men uansett, så mannet jeg meg opp til å nevne dette til henne i går kveld på avslutnings festen, siden jeg følte at hun var en meget voksen person for alderen sin pgr av hennes livs situasjon......jeg tenkte at hun kanskje vill forså meg litt bedre. Jeg fortalte henne dette og hvorfor jeg trakk meg litt tilbake.Jeg følte at jeg fikk en grei respons; hvor hun syntes det var veldig tøft gjort av meg å tørre å si noe slikt!!

Men alikevel nå så føler jeg nå at jeg har ødelagt alle muligheter til å bli bedre kjent med henne!! Tidligere i dag når vi skulle rydde og forlate felt stasjonen, så snakket jeg litt med henne om små ting, men jeg følte derimot at hennes syn på meg nå er helt andeledes!?

Jeg nevnte blant annet i går kveld at hun sikkert hadde forandret syntet på meg totalt, men da sa hun bare at det var i så fall til det bedre!! Men jeg er derimot ikke så sikker på om hun fortalte sannheten og jeg føler nå at hun mest sanynelig ikke vill ha noe mer med meg å gjøre :(

Det er så vondt når jeg åpner meg slik for en pen jente og at det fører bare til at hun mister interessen for meg!!! Jeg føler at jeg ikke noe annet å leve på en utseende mitt og det føles som at jeg aldri noen ganger kommer til å få en mental kontakt med en jente!!!

Jeg skal derimot på et nytt 4 dagers felt kurs om 3 uker og da vill jeg se henne igjen, men jeg tror jeg må glemme alle forventinger...!?

Hun vill vell mest sanynelig ha en "bad boy" med full av selvtilitt, noe de fleste pene jenter vill ha!! Jeg derimot kommer nok aldri til å bli noe "bad boy", selv om jeg kanskje har litt "bad boy" utseende!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke akkurat den første som gjør den feilen, men du får gi det litt tid før du gir henne opp. Ikke ta sorgene på forskudd, selv om det føles annerledes nå.

I verste fall er du bare en erfaring rikere, og du trenger ikke å gjøre den samme feilen med neste jente.

(Edit: feilen er altså å si at du har følelser for henne e.l., og til dels at du tar det opp etterpå også).

Endret av Kloever
Lenke til kommentar
Gjest mann 26

Tingen er at hun minner meg så utrolig om en jente jeg møtte i hellas, så det bringer frem litt gamle følelser!!!

Jeg kjenner henne egentlig ikke i det hele tatt og for alt jeg vet så kan det være at hun har en meget dårlig personlighet, men man skulle ikke tro det etter situasjonen hun er oppi!!

Håper bare ikke hun henger her på forumet, for da kommer vell hun sikkert ikke engang til å se på meg på neste felt kurs ;)

Lenke til kommentar
Tingen er at hun minner meg så utrolig om en jente jeg møtte i hellas, så det bringer frem litt gamle følelser!!!

Jeg kjenner henne egentlig ikke i det hele tatt og for alt jeg vet så kan det være at hun har en meget dårlig personlighet, men man skulle ikke tro det etter situasjonen hun er oppi!!

Håper bare ikke hun henger her på forumet, for da kommer vell hun sikkert ikke engang til å se på meg på neste felt kurs ;)

Hvis du egentlig ikke kjenner henne noe særlig er hun sikkert ikke noe spesielt stort tap heller, se på det som lærdom.

Hun kan ikke ha en "dårlig personlighet" fordi hun har unge? Det kan hun så absolutt ha.

Lenke til kommentar
Gjest mann 26

Jeg sa ikke at jeg hadde følelser for henne, men derimot at hun minte meg veldig om en flott jente jeg møtte i Hellas!!!

Etter alt jeg vet så kan det hende at hun ikke har noe fin personlighet i det hele tatt.Det er bare det at hennes interesse for meg og hennes likthet med den jenta jeg møtte i Hellas bringer frem litt gamle teite følelser!!!

Kan vell si at jeg er bare er litt enkel ved at hvis en pen jente som henne viser slik interesse, så blir jeg fort smigret og begynner å kanskje tenke litt for mye!!!!

Lenke til kommentar
Jeg sa ikke at jeg hadde følelser for henne, men derimot at hun minte meg veldig om en flott jente jeg møtte i Hellas!!!

Jeg henger ikke helt med på hva du faktisk sa til henne. Fortalte du om usikkerheten din, sa du til henne at hun minnet deg om en annen?

Det å fortelle om usikkerheten din og hvor vanskelig du har det er heller ikke noe sjakktrekk akkurat.

Lenke til kommentar
Gjest mann 26

Jeg henger ikke helt med på hva du faktisk sa til henne. Fortalte du om usikkerheten din, sa du til henne at hun minnet deg om en annen?

Det å fortelle om usikkerheten din og hvor vanskelig du har det er heller ikke noe sjakktrekk akkurat.

Jeg fortalt at jeg trakk meg litt tilbake siden jeg ikke var så flink med folk og at hun minte meg veldig om jente jeg møtte i hellas!

Vet at det ikke er noe sjakk trekk og det var derfor jeg sa til henne at hun sikkert hadde skiftet syntet på meg totalt, men da sa hun bare at hun hadde fått et bedre syn på meg og at hun allerede hadde forstått at jeg var litt usikker!!!

Jeg forventer ikke akkurat at hun ønsker å bli mere kjent med meg, men det hadde jo vært hyggelig!!! Tingen var at jeg bare trengte noen å snakke med, siden detter noe jeg ikke har fortalt til så mange ;)

Jeg er så lei av å ikke bli likt av andre mennesker, jeg er jo den jeg er, selv om det er sikkert visse ting jeg kan bli bedre på!!

Lenke til kommentar

Jeg fortalt at jeg trakk meg litt tilbake siden jeg ikke var så flink med folk og at hun minte meg veldig om jente jeg møtte i hellas!

Vet at det ikke er noe sjakk trekk og det var derfor jeg sa til henne at hun sikkert hadde skiftet syntet på meg totalt, men da sa hun bare at hun hadde fått et bedre syn på meg og at hun allerede hadde forstått at jeg var litt usikker!!!

Jeg forventer ikke akkurat at hun ønsker å bli mere kjent med meg, men det hadde jo vært hyggelig!!! Tingen var at jeg bare trengte noen å snakke med, siden detter noe jeg ikke har fortalt til så mange ;)

Jeg er så lei av å ikke bli likt av andre mennesker, jeg er jo den jeg er, selv om det er sikkert visse ting jeg kan bli bedre på!!

Da du lurte på om hun hadde forandret synet på deg viste du enda mer usikkerhet, og usikkerhet er ikke attraktivt hos verken venner eller kjærester.

Snakket du med henne om det fordi du trengte noen å snakke med, eller var det for å forklare henne hvordan ting henger sammen?

Edit: med hvordan ting henger sammen mener jeg at du kanskje trengte å forklare hvorfor du er som du er rundt henne.

Endret av Kloever
Lenke til kommentar

Jeg hadde absolutt ikke nevnt at hun minna om noen - Jeg ville i hvert fall ikke likt å bli sammenligna med ei annen fyren eventuelt har holdt på med.

Du trekker mange forhastede konklusjoner synes jeg. Hun MÅ ha god personlighet ettersom hun er alenemor ... og hun går mest sannsynlig for bad boys ettersom hun er pen - og at du er litt for hyggelig betyr automatisk at du er kjedelig?

Du må lære deg å stole litt mer på andre, og ikke minst deg selv.

Gjort er gjort. Om hun ikke takler de problemene du sliter med, så er det ikke mye du får gjort med det. Fokuser heller på å jobbe med deg selv fremfor å fokusere på hva alle andre mener.

Endret av Ville Vonca
Lenke til kommentar

For å bare si det rett frem, siden det er søndag og regn...

Jeg som jente ville ikke vært intr i deg som mer enn en venn etter den samtalen, både fordi du sa du var usikker, og fordi usikkerheten gjorde at du sa det.. begge de er lite tiltrekkende, i alle fall når dere ikke kjenner hverandre fra før en gang.

Lukter friendzone fra lang vei, men mulig hun er litt mer åpen for slike følelsesutbrudd siden hun har barn.

Lenke til kommentar
Gjest mann 26

Som sagt, vet at det ikke er tiltrekkende......jeg hadde nok ikke passet sammen med henne uansett!! Passer ikke sammen med så mange folk dessverre!!!

Men hvis det hadde vært motsatt, hvor hun hadde sagt noe personlig til meg anngående hennes situasjon eller whatever, så hadde jeg aboslutt ikke dømt henne etter det!!! Synd at folk blit sett litt ned på når de åpner seg litt og ikke struter selvtilitt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Hokus pokus

Ehmm... Gjorde en liknende tabbe engang i tiden (gjesteposter derfor).

Jeg åpnet meg opp og sutret til ei jente i en altfor tidlig fase, blant annet om eksdama. Etter dette ville hun ikke ha noe med meg å gjøre. Før dette hadde jeg en fair sjans, hun sendte meg lange blikk og alt det der... Men slike ting gidder ikke damer å høre på, og jeg forstod på reaksjonen hennes at hun takket for seg. Når jeg leste innlegget ditt, kjente jeg meg svært godt igjen. Mitt råd: Unngå å snakke om slikt, selv om du selv synes det føles riktig.

Tenk deg om ei jente starter en liknende samtale med deg. Tror ikke du ville funnet det særlig attraktivt heller.

Ikke gjør slikt flere ganger. Kom deg over den dama. Det finnes flere.

Lenke til kommentar
Hun vill vell mest sanynelig ha en "bad boy" med full av selvtilitt, noe de fleste pene jenter vill ha!! Jeg derimot kommer nok aldri til å bli noe "bad boy", selv om jeg kanskje har litt "bad boy" utseende!!
Ville ikke satt pengene mine på at hun er en badboy-hunter. Hvorfor ikke? Fordi:
jente på 23 år, som faktisk er alene mor med en gutt på 6 år!!

Og en alenemamma som leter etter kjæreste, ser nok, bevisst eller ubevisst, ganske mye etter faderlige egenskaper, og mindre etter badboy-egenskapene, da disse normalt ikke er positive for stabilitet og trygghet, hvilket er noe barn/familie trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...