Stigma Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) ok, vel den lyden tror jeg ikke du skla bry deg for mye om. Det er ihvertfall ingen errorbeep, og heller ikke noen kortslutning (som vikan høre ihvertfall), men høres ut som en helt vanlig bootup lyd enten fra at harddisken starter eller muligens floppydisk drev dersom du har det. Du kan forøvrig sjekke det ved å koble begge to vekk - sidne du ikke trenger noen av de to for å starte opp maskinen på grunnleggende nivå. Faktisk vil jeg annbefale at du fjerner alt som ikke er påkrevd for at maskinen skal kunne boote. Jeg kan ikke se at du enda har testet å koble vekk alt ikke-kritisk å så ta en CMOS reset. Det er som sagt det neste jeg hadde prøvd om jeg var deg.EDIT: sorry, ser du har testet det allerede. En ting som jeg har kommet borti flere ganger i slke tilfeller er at dersom man bruker RAMbrikker som krever betydelig høyere spenning enn standard (de fleste high-performance brikker), så er det ikke alltid at hovedkortet gjenkjenner disse, og i stedet prøver å mate dem med standard spenning = ingen boot. i slike tilfeller har jeg som regel bootet opp med en brikke med mer standard RAM, rettet spenningsintilingene og så byttet tilbake til high-performance RAMen. Som regel vil flashing til oppdatert BIOS rette denne typen problemer også, men det hjelper deg jo lite akkurat her og nå. En mulig ting til du kan teste ihvertfall. Lettest er å låne en stikke RAM fra et annet system om du har noe du kan bruke. Hovedkortet gir normalt ikke error-beep for RAM når dette skjer i motsetning til om det ikke sto RAM i maskinen i det hele tatt. (fra min erfaring ihvertfall) EDIT: standard spenning for DDR2 er 1.8volt, og fra det jeg kan se på nettet så har lignende modeller til RAMen du bruker spenning på 2.1volt. Fannt dog ikke nøyaktige modellen du har kjøpt, men om den fkatiks er designet til 2.1volt, så kan det være nok til at du opplever et slikt problem som jeg har nevnt over. Verdt å undersøke. Min egne Gskill DDR2 brikker som var desinget for 2.1-2.2 volt fikk nettop dette problemet på et av hovedkortene mine. -Stigma Endret 5. juli 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Falkthorn Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Har nå både 1150mHZ og 800mHZ brikker, testet med brikker fra dem begge uten at det hjalp noe. Skal prøve litt mer testing i morgen, men hvis ingenting fungerer da heller får Komplett en sur DOA melding og jeg drar til nærmeste by for å kjøpe et nytt HK. Men skal også få testet PSU i morgen for å sikre meg at det ikke er synderen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Bare så det er sagt - sjansen for at fikk 2 DOA hovedkortet på rad er betydelig mindre enn at du faktisk har kortsluttet og ødelagt begge kortene, ihvertfall i mine øyne. Du har jo selv sagt at etter at du sjekket, så så du at det var ekstra spacere som lå og effektivt kortsluttet ting på baksiden av hovedkortet. Når du samtidig har hatt strøm på hovedkortet og startet det under de forholdene, så er bare snakk om flaks hvis det ikke ryker noe... Så om du skal ta en RMA med Komplett, så gjør det om du synes det er det rette å gjøre, men personlig ser jeg ikke noen grunn til at du skal ordlegge deg "surt" som du sier. Det virker sansynlig for meg at dette er en brukerfeil, og da blir det i så fall litt feil å kjefte på komplett for det. Om du var ærlig og faktisk fortalte hva som har skjedd under brukt så hadde du jo aldri faktisk fått noen RMA på det heh... så om du skal leke dum og late som ingenting er galt så gå nå ikke inn for å virke fornærmet på toppen av det. Just my opinion anyway... -Stigma Endret 5. juli 2009 av Stigma Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Nå har jeg lagt HK ut på den antistatiske posen. Koblet til bare PSU og RAM. Samme lyd. Har også resatt CMOS til ingen hjelp.. Nesten så jeg føler meg litt hjelpesløs her.. nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo. Den antistatiske posen leder strøm. Bruke hovedkortesken eller ha hovedkortet direkte oppå pulten. Prøv som sagt forskjellige PCI-EX slotter til skjermkortet, forskjellige RAM-slotter, test PSU'ens spenninger med et multimeter, ta ut bios-battery, sjekk etter kortslutninger / ødelagte kondensatorer osv. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 riktig det at antistatisk posen ikke er en egnet isolator. Den er laget nettop for å ikke være helt eletrisk isolerende slik at ikke statisk elektrisitet skal bygge seg opp - derav anti-statisk naturligvis. Det sagt så er den ikke akkurat bra ledende heller, ogjeg tror ikke den vil kunne kortslutte noe med såpass lave spenninger som du finner på et hovedkort. Men for all del, bruk heller hovedkortesken og ikke ta risikoen. EDIT: målte rask, og jeg får utslag på en antistatisk pose, men det er snakk om noen megaohm, så det er neppe nok til å ødelegge noe ihvertfall. Likevel ikke annbefalt. -Stigma Lenke til kommentar
Falkthorn Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Konklusjonen på hvem som suger mest : Meg : 60% Komplett : 40% Den store feilen viste seg å være en strømfordeler som var kaputt, det vil si at den ene strømkontakten til hovedkortet ikke fikk strøm. Denne lille delen sparte jeg med fra den forrige testeren siden CPU kjøleren tok så stor plass og jeg ikke var smart nok til å sette på strømkontakten før jeg satt ned HK, så jeg brukte strømfordeleren som "forlenger". Nå fungerer alt som fryden og pc`n står nå på og laster ned alskens godsaker som jeg skal spille på i morgen. Takk for all hjelp! Hadde nok sendt kortet tilbake til Komplett med en sur melding hvis dere ikke hadde kicket meg i rett retning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå