Skrujernet Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Har et par spm føær jeg kjøper en iPod! 1. Tar en film på IPhone like mye som en film i .avi 2. Tåler skjermen mye? 3. Er lydkvaliteten god? AtriC Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 1.nei,det er mp4 format og pleier og ta mindre plass pga du ikke trenger stor oppløsning på liten skjerm. 2.nei 3.ikke fra høytaler nei. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Kjøp heller en Sony X-1050. Kjøpte en for noen dager siden og er kjempefornøyd. Mye bedre enn iPod Touchen min Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Har et par spm føær jeg kjøper en iPod! 1. Tar en film på IPhone like mye som en film i .avi 2. Tåler skjermen mye? 3. Er lydkvaliteten god? AtriC Lydkvaliteten i iPod Touch skal visstnok være bedre enn i andre iPod'er, men jeg ville mye heller gått for en COWON S9. S9 har mye bedre lydkvalitet, og skjermen skal være fantastisk! EDIT: Sony'en er også et meget godt alternativ Endret 5. juli 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Sony-spilleren har også utrolig god skjerm (OLED) og god lyd med headsett. Og utrolig god noise canceler som gjør at du hører musikken bedre hvis du er på f.eks bussen eller lignende. Sonys fortrinn og største salgsargument ligger først og fremst i lyddelen, mener vi. Og det finnes tross alt fortsatt mange som er opptatt av at den skal være så god som mulig. http://www.dinside.no/801405/sony-nwz-x1050 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Sony'en og S9 er nok ganske gjevne på lydkvalitet, men S9 har nok flere muligheter til å justere lyden til det hver enkelt bruker ønsker. S9 har kanskje flere instillingsmuligheter, men har ikke wifi. S9 støtter flere formater, og batterilevetiden er fenomenal! Hele 55 timer Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 2500 kroner blir utelukket, så da blir det vel en iPod på meg selv om jeg misliker apple av hele mitt hjerte :/ Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Sony-spilleren koster bare 2200kr. Det er bare noen hundre kroner mer enn iPod Touch. Det har du vel råd til? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hva med en Sony NWZ-A828? koster ikke så mye, men har ikke trykkskjerm, og har ikke like stor skjerm. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 2200 blir fortsatt mer enn 1600 Men vi får se på elkjøp i morgen hva det blir til, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvis jeg var deg ville jeg heller ha spart noen uker ekstra og kjøpt Sony- eller Cowon-spilleren Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 2200 blir fortsatt mer enn 1600 Men vi får se på elkjøp i morgen hva det blir til, takk for hjelpen Men 1231 er mindre enn 1600 Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) slett Endret 5. juli 2009 av Kris Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) 1.nei,det er mp4 format og pleier og ta mindre plass pga du ikke trenger stor oppløsning på liten skjerm. MP4 er ikke et videoformat, det er et containerformat. Det ipoden faktisk leser er h264 og aac PAKKET i mp4. Forøvrig har oppløsningen absolutt ingenting å gjøre med størrelsen på fila, overhodet. Kun bitraten på videofila og lydfila avgjør størrelsen på fila som enhet. Høyere oppløsningen betyr at du trenger høyere bitrate og nødvendigvis omvendt for å få samme relative kvalitet, men oppløsningen i seg selv spiller overhodet ingen rolle. Du kan i teorien ha en 1920x1080 film som tar mindre plass enn en videosnutt med oppløsning på 176x144. Forøvrig er dette et helt tåpelig emne. Trådstarter har ikke oppgitt en dritt som faktisk kan brukes til å forslå spillere som faktisk passer. Å forslå alt mellom himmel og jord som en selv har er bare idiotisk og grunnen til at 99% av folk med mp3 spiller ikke har den spilleren de ville likt best. Blir som å dra på butikken og spørre andre handlere hva de foreslår, hvor handlerne peker på ting i egen kurv uten å spørre fyren hva han faktisk trenger. Endret 5. juli 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Spørsmålene var rettet mot Ipod touch, men kanskje du vil fåreslå en gammel hadikappa barneløs kinesisk kopio som også spiller av film i '' h264 '' format. Istedet får å leke tøff over nettet, kan du kanskje komme med noe nyttig ( som første avsnitt av innlegget). Siden du er så smart, hvor stor plass tar en film til iPod touch da? :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Spørsmålene var rettet mot touch, derfor det er helt idiotisk å komme med forslag til a820, x1050, s9 etc etc. Jeg kan ikke foreslå noe som helst da du verken spør om alternativer eller gir noen funksjoner du trenger som kan gi grunnlag for at noen skal foreslå noe som helst. Det som var poenget mitt. Er typisk det underforumet her at folk kommer med misinformasjon (-Perry-) og forslår spillere de selv har uten grunn. Hvor mye plass en fim til ipod touch tar er et spørsmål uten svar. Hvor mye veier en stein? Kommer an på størrelsen på steinen og vekt per cm3. Ved 512kbps video, 128kbps lyd, vil videoen bruke 80KB/s, 4800KB/m. MAO, gitt de egenskapene ca 5MB per minutt. 100MB for en 20 minutters episode av noe. 200MB for en 40 minutters episode. Har du 1024kbps video og 256kbps lyd, vil filmen ta 10MB per minutt. En 20 minutters episode vil være 200MB, en 40 minutters 400MB. etc Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Spørsmålene var rettet mot touch, derfor det er helt idiotisk å komme med forslag til a820, x1050, s9 etc etc. Det er jeg enig i. Men jeg ville gi TS et alternativ til iPod Touch og da syns jeg et godt forslag er x1050. Men vi får se på elkjøp i morgen hva det blir til, takk for hjelpen Har du kjøpt en spiller enda? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Spørsmålene var rettet mot touch, derfor det er helt idiotisk å komme med forslag til a820, x1050, s9 etc etc. Det er jeg enig i. Men jeg ville gi TS et alternativ til iPod Touch og da syns jeg et godt forslag er x1050. Fysisk umulig å vite hva som er et godt alternativ til spilleren når du ikke vet hvorfor han ser på touch. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Joda, men tror han tenkte mest på at det skal være mulig å bruke fingrene, nettleser og YouTube i tillegg til musikk. Han skriver også i førstepost at han vil ha god skjerm og en spiller som kan spille filmer. Derfor anbefalte jeg x1050. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hvordan du får ønske om youtube og nettleser ut fra førstepost vil jeg virkelig vite... ukjent logikk for meg. Bruksmønster for mp3 spillere er så totalt forskjellig fra person til person at du bør ALDRI anta noe som helst. Det første innlegget ditt i tråden her er slike innlegg jeg forbanner meg over hver dag. For det første spiller det ingen rolle hva du har selv, det er totalt irrelevant ved mindre du er en klone av trådstarter. Siden han ikke har oppgitt bruksmønster, kan du ikke vite om det stemmer med ditt, og info om hva du selv har er like relevant som hva bestemoren din spiste til middag 14. desember 1998. For det andre, det finnes ingen mp3 spiller i verden som er "mye bedre enn ipod touchen din". X1050 er kanskje bedre for DEG, men det er noe helt annet. Å generalisere en spiller som bedre enn en annen uten å spesifisere delområder viser bare total uvitenhet og ignoranse. Jeg tester spillere og skriverfor anything BUT ipod, men spilleren jeg bruker til daglig er en ipod touch. Hvorfor? ipod touch er overhodet ikke "bedre enn noen andre spillere" totalt sett, og det er ekstremt sjelden jeg faktisk anbefaler en ipod touch. Mange som er på utgikk etter mp3 spillere vil ha gode musikkmuligheter, og ofte er det da andre spillere som passer bedre fordi de har mer avanserte lydfunksjoner og bedre lydkvalitet. Personlig hører jeg ekstremt mye på podcaster, noe som ipoder er ekstremt gode til. Samtidig bruker jeg mange av programmene, eks ebokleser, mailprogram etc. Det er ikke relevant for noen som vil ha en ren musikkspiller, men det er ekstremt relevant for noen som vil ha en underholdningsmaskin da programmulighetene på touch gir mulighet for underholdning utover kun musikk. Poenget er at du kan ikke si at en spiller er bedre en en annen på generell basis. Du kan si at en spiller er bedre enn en annen på grunnlag av funksjoner som er viktige for personen som skal bruke den, men da må du faktisk vite hva personen trenger. Å anta ting er ikke bra, både fordi du kan anta feil og fordi folk veldig ofte ikke er klar over hva de trenger selv. Anbefal spiller ut fra faktisk bruksmønster, ikke hva du _tror_ fyren trenger og definitivt ikke ut fra hva du selv har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå