Gå til innhold

Forslag til lite og bra HiFi

Anbefalte innlegg

Det finnes veldig få generelle regler rundt subwoofer, såvidt meg bekjent, men etter en kjapp titt inne på sidene til Klipsch så ligger i alle fall RSW10 på en roll-off på 120hz. Det kan fint hende at det holder, det er bare å prøve, men å etterhvert bytte til større fronter kan være en ide, noen av stativvarientene til Klipsch, for eksempel.

Når det står at den spiller ned til 92hz med -3dB så er det ikke mye mer å hente da spesielt små høyttalere ruller fort av på grunn av membranstørrelse. Det er bedre at de ruller av, enn at de prøver å spille frekvenser de burde holde seg unna, det blir det fort vreng og unoter av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva sier du da? skal jeg sikte etter RSW-10 fra Klipsch eller True EQ fra Sunfire?

Må si jeg er mest fristet på Sunfiren, syns den er lekker med sin lille størrelse, om jeg ikke blir fornøyd så kan jeg alltids kjøpe et sett med stativhøytalere og utvide til 7.1

Lenke til kommentar

Jeg har troen på Klipsch, synergi gjennom å ha samme merke og type gjennomgående. Akkurat som at jeg ville hatt samme type kabel til hele frontrekka, minst, gjerne hele veien gjennom.

Men, om du sjekker litt rundt på avforum.no så er det mange der med erfaring med subwoofere og integrering. Men - ikke bli helt blasert av fanboys for de forskjellige merker og filosofier, akkurat som det er fanboys av Intel/AMD og nVidia/AMD ATI her..

Lenke til kommentar

Nå er jeg i himmelen, fikk grønt lys fra fruen om at JL Audio F113 var pen og hun hadde ingen ting imot at den var litt større:D

Har lest en god del på avforum.no og avsforum.com, denne subben ser ut til å være estetisk pen, ok størrelse og MYE ytelse(ie den kommer til å vare lenge).

Reciveren jeg fikk i posten hadde en feil, de typiske blå flekkene som Onkyo sin xx6 serie er plaget med. Vurderer å bytte den mot en TX-NR906.

Jeg vet at høytalerne jeg har ikke stiller i samme prisklasse som JL Audio F113, men jeg har et inntrykk av at det man skifter sjeldnest i en HT er sub, reciver og TV. Da legger man mer penger i dette=) (Slik som man jør med kabinett og PSU i PC verdnen).

Har tidligere kun hatt stativhøytalere, og en liten periode sammen med en Paradgim sub. Da brukte jeg å høre på musikk nesten konstant, noe jeg merker jeg har begynt å gjøre igjen nå etter jeg har fått en annen lydkilde en TV'n=) Fikk lyttegleden tilbake. Merker jeg sitter å "takter" med foten nå=)

Mye offtopic her, JL Audio subben kommer til å spille bra med nesten uansett høytalere, den har og bra romkoreksjon. Den er og mye mer musikalsk så jeg har forstått.

Neste omgang tror jeg blir å bytte ut Klipsch høytalerne med Monitor Audio, men det blir til senere=)

Ris/ros?

Lenke til kommentar

Ros fra meg - du har en tanke bak det du gjør :)

Når det gjelder min hifi så trodde jeg at alt var bunnsolid og skulle vare, men jeg har byttet effekttrinn til monoblokker, ny kilde som er hjemmemekk, skiftet ht-kabler fire eller fem ganger før jeg var fornøyd, etc.. Mine DIY-signalkabler får også fyken snart, da blir det sølv som skal til pers på loddeblokke. Forforsterkeren min holder også stand, enn så lenge :) Den har et meget godt riaa-trinn, og jeg får meg platespiller om to uker, det blir stas!

JBL-subben kommer til å fungere bra, og det er veldig positivt at du får lov av piken. Det er viktig med et godt samliv, slik at man ikke trenger å skru opp volumet for å overdøve henne.. hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...