Hjelp!!! Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Kor mange grader mindre blir det visst du har ei enermax 120X120mm til å få ut luft av dataen i tilegg til ei cpu vifte??? Hjelper det mykje på overklokkingen? Korfor blir CPU ar svidde når dataen skal slå seg automatisk når den når eit visst varme nivå? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 9. mai 2003 Del Skrevet 9. mai 2003 Korfor blir CPU ar svidde når dataen skal slå seg automatisk når den når eit visst varme nivå? Varmen sprer seg raskere enn sensoren klarer å oppfatte, derfor kan du svi cpu selv om du har 'sperre' på det. Noen sensorer har f. eks. maks 1grad per sekund, noe som tilsier at mangel av kjøler vil føre til total katastrofe. Hvis vifta derimot skulle feile vil jo hovedkortets cpufan-fail-feature slå inn før temperaturen når et kritisk nivå, hvis den er skrudd på, vel å merke. Dårlig kontakt mellom cpu og kjøler kan også i noen tilfeller skape lignende situasjoner, da varmen ikke har noe sted å gå vil jo kjernen varmes opp utrolig fort. Avhengig av størrelse på kabinettet og omgivelsene det står i vil nok den Enermax vifta sikkert hjelpe en 10-15grader på selve kabinetttempen. Dette tilsier også en lignende senking av cpu-temp, så ja, du kan klokke bedre. Har du andre vifter som skaper sirkulasjon vil jo ikke forskjellen bli så stor, men ta det med en klype salt, som et eksempel. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Tror tb-b prosessorene tåler mye når det gjelder sånt. Tok på for tynt lag kjølepasta første gang jeg skulle montere min 2100+ slik at det ikke ble kontakt, og da slo den seg av etter 1,5 sek, men cpuen lever enda. Skrudde den til og med på flere ganger fordi jeg trodde ikke det var feilen Lenke til kommentar
Hjelp!!! Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Må eg ta på kjølepasta på volcano 11 når eg kjøper den? Kva visst eg ikkje veit korleis eg gjere da? Korleis gjere eg da? Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 På de aller fleste kjølere følger det med en thermalpad som sitter på undersiden av kjøleren. Den fungerer dårligere enn goop, men er til gjengjeld enklere å bruke. Skal du ta av kjøleren må du påføre en ny pad eller goop da de oftest blir ødelagt under demonatasjen grunnet konsistensen. Er du usikker på hvordan du påfører goop, ta en kikk i goopguiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå