Gå til innhold

[Løst]Trenger man båtførerbevis neste år om man er under 16?


Anbefalte innlegg

Jeg blir 15 neste år (4. april) må jeg ta båtfører prøven da for å kjøre en AL 320 med Suzuki 9.9?

 

Og hvis jeg tar båtførerprøven, er reglene for max fart og motor endret da? hvis du er under 16 med bevis.

 

Lei av at båten går i litt over 11 knop hvis jeg planer (Testet med gps). og derfor kjører jeg aldri helt i plan...

Endret av Knut-A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter de nye reglene kan du ikke få beviset før du har fylt 16 uansett, så kombinasjonen av å ha bevis og å være under 16 skal ikke være mulig.

 

De nye reglene flytter lengdebegrensningen fra alder til bevis (dvs. du må ha bevis for båt over 8 meter selv om du er over 16), samt innfører en ny effektgrense på 25 hk i tillegg til den eksisterende 16 år for 10 hk-grensen.

Lenke til kommentar
Etter de nye reglene kan du ikke få beviset før du har fylt 16 uansett, så kombinasjonen av å ha bevis og å være under 16 skal ikke være mulig.

 

De nye reglene flytter lengdebegrensningen fra alder til bevis (dvs. du må ha bevis for båt over 8 meter selv om du er over 16), samt innfører en ny effektgrense på 25 hk i tillegg til den eksisterende 16 år for 10 hk-grensen.

 

Takker! :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...