Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming pc

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny gamingPC på slutten av sommeren. Til skjermkort vurderer jeg Sapphire Radeon HD 4890, mye på grunn av at jeg har hørt at det ikke skal være så bråkete. Prosessor: e8400, men ingen hk med 775-socket støtter crossfire som jeg gjerne ville hatt.

Og da lurer jeg på hvilken annen prosessor jeg skal velge, eller om det finnes andre nvidia-skjermkort som bråker lite.

Siden jeg ikke er sikker på om jeg bør bytte CPU eller GPU postet jeg denne her.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel kanskje bare jeg som er noob, men hvordan vet dere at de HKene har støtte for Crosffire? Jeg trodde det ville stå i produktbeskrivelsen slik det står om SLI, og når jeg ser på HKene på komplett står det ingenting om at de støtter CF.

Lenke til kommentar

Hos Komplett må du trykke utvidet info, og se som oftest i teksten her:

Maskinvarefunksjoner Varmerørschipsetavkjøling, All-Solid Capacitor motherboard Design, ATI CrossFireX-teknologistøtte

Ekspansjon / Tilkoplinger

Ekspansjonsspor 1 prosessor - LGA775 Socket

4 minne ( 1.5 V ) - DIMM 240-pin

2 PCI Express 2.0 x16

2 PCI Express x1

2 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

Endret av jornboss
Lenke til kommentar
Hos Komplett må du trykke utvidet info, og se som oftest i teksten her:

Maskinvarefunksjoner Varmerørschipsetavkjøling, All-Solid Capacitor motherboard Design, ATI CrossFireX-teknologistøtte

Ekspansjon / Tilkoplinger

Ekspansjonsspor 1 prosessor - LGA775 Socket

4 minne ( 1.5 V ) - DIMM 240-pin

2 PCI Express 2.0 x16

2 PCI Express x1

2 PCI ( 3.3 V/ 5 V )

Flott, takk skal du ha! Tenkte bare det ville stå med litt større skrift slik det gjør med SLI...

Da var det visst ikke noe problem alikevel.... og jeg lurer faktisk på om jeg heller skal kjøpe et skjermkort fra nvidia alikevel, og da forsvant visst problemet helt. :p

Kjempeflott med så mange svar på så kort tid! Er veldig takknemlig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...