Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Riks-TV selger månesdkort som gir deg kanalene i 1 måned uten å tegne et helt abbonnement. Men det står ikke hva de mener med en måned. Mener de 30 dager fra det tidspunktet jeg setter kortet i mottageren? Eller mener de fra første til siste dag i en kalendermåned, uten hensyn til hvilken dato man setter inn kortet? Og en ting til: Er det enveis eller toveiskommunikasjon? Jeg er 99.999% sikker på at det er enveis. Men jeg leste en plass at man kan ta kortet hjemmefra og sette det i hyttedekoderen, men man må ringe RiksTV først og fortelle dem at kortet står i en annen dekoder for at den skal virke. Hvordan vet dekoderen og kortet at du har ringt RiksTV og de lover at det skal virke? Sendes det individuell informasjon i tillegg til lyd og bilde, individuell informasjon som slår av og på familien Hansens abbonnement? Kan man hacke sin egen boks og få tak i opplysninger om andre kunders abbonnement? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Vi har 3 bokser hjemme, og jeg har byttet om på kortene uten noen problemer. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Månedskort virker 1 mnd (eller fler) fra bestillingsdato. Kortene er i utgangspunktet parret med mottaker, men RiksTV kan regisrere at et kort fungerer i flere mottakere hvis de er registrert på samme kundenr. All slik info ligger i signalet sammen med lyd og bilde. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Sender RiksTV ut individuelle beskjeder til mottagerne, og sier f.eks. at nå skal Pettersons kort funke i hyttemottageren hans også? Med et par millioner kunder, blir det vel veldig mye informasjon? Endret 5. juli 2009 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå