Gå til innhold

Ekstern Iomega HDD kan ikke leses av maskinen (MAC)

Anbefalte innlegg

Jeg har en 500GB iomega HDD ekstern, som plutselig ikke vil leses av maskinen.(MAC leopard OS X) Disken har blitt brukt mye på denne maskinen i tillegg til mange andre maskiner. Feilmeldingen lyder "disken du har satt inn kan ikke leses av denne maskinen". har prøvd på et par andre maskiner, og på windows-maskiner finner den ikkedisken i det hele tatt, ingen reaksjon.

Håper noen har peiling...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lignende problem med våres Iomega harddisk.

Når jeg plugger den i så kommer autokjør og alt det der.

Men etter noen sek så låser den seg helt, kan ikke gjøre noe som helst.

Tok ut harddisken(seagate) og prøvde den på den stasjonære pcen.

Når pc'en starta så kom det sånn disc check, hvor den kom til 8% før det kom opp error.

Hører du tikkelyd fra harddisken din?

Det kommer iallfall fra våres..

Har hørt noe om at man kan legge den i frysa i noen timer, så får man kanskje henta ut noe av innholdet.

Men er ikke helt sikker :p

Endret av .Butthead.
Lenke til kommentar

Har vært med på samme greia en gang. Men da sleit vi med at den ikke ble funnet av Macen men gikk greit i windows.

Det som viste seg å være feilen ( etter å ha overbelaste google ) var at eieren av disken bare hadde nappet den ut av pcen i stedet for å gå gjennom "sikker fjerning av hardware". Da ble Macen litt skeptisk :ermm:

Medisinen var å plugge den i vindauge, kjøre opprydding og defrag, for så å fjerne den sikkert. Fungerte som ei kule.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Megabump!

Sliter med det samme problemet på en 2TB fra WD. Macen vil ikke røre den og Diskverktøy sier den er uformatert og blank. Den var i går kveld involvert i at Macen skrudde seg av og på helt spontant, så jeg mistenker at det har noe mer saken å gjøre. Men denne disken er stapp full av bilder og andre ting jeg har mer eller mindre jævlig lyst på.

(Ja, jeg vet jeg burde hatt flere backups av viktige ting. Det var på to-do lista)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...