Gå til innhold

Litteratur: Et forsøk på dikt(lufting av tanker)

Anbefalte innlegg

Heisann, er helt ny på dette med dikt/forumer osv. Så ikke brenn meg. Er ganske forelsket i en jente for tiden og vi er litt seriøse, Så trengte å lufte litt tanker ang dette. Noen meninger om dette lille diktet?:)

En gang et savn

Noen ganger et helvette

Hele tiden lengter jeg

Lengter etter tid med deg

Tiden med deg gir ro i meg

Ingenting er bedre, enn å vite du er der

For når du er nær, finnes det ikke noe bedre

Flere stunder vil det bli

Tiden vil kanskje gli forbi

Men en ting er sikkert

Det er ikke ofte jeg er sikker

Men jeg er sikker på at denne gang

Denne gang, skal det ikke bli et helvette

Det skal bli himmel

Det skal gi meg ro

Kanskje det skal bli oss to

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Dette er et greit dikt og jeg er sikker på at denne personen ville vært (eller er) kjempeglad for å få det tilskrevet seg. Men det som er vanskelig og spesiellt i kjærlighetsdikt er å gjøre det til et dikt hvor utenforstående parter i denne kjærligheten dere imellom kan glede seg over det. Blir ofte litt for rett frem beskrivende. Skulle gjerne likt å i større grad se ordbilder og en dynamikk mellom det mest intime og høytsvevende som kjærligheten er. Men jeg vet det er ikke lett. Føler på en måte at jeg har lest dette diktet minst hundre ganger tidligere (leser en del poesi).

Beklager at jeg er litt negativ i denne kommentaren... det er fint for all del og en flott hyllest til denne spesielle personen. Beste måten å bli bedre til å skrive dikt er å reflektere rundt ærlige tilbakemeldinger og lese mye dikt selv. Den viktigste egenskapen for å kunne skrive et godt dikt ligger etter min mening i å kunne gjenkjenne et godt dikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...