Gå til innhold

Rar oppstartserror?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, altså tingen er at jeg har kjøpt en ny harddisk og satt denne rett inn (uten noe system eller noe installert).

Disken er en Maxtor DiamondMax Plus 8 30GB ATA/133 HDD (6E030L0510213). Kjøpte denne til å få installert Linux Red HAt 8.0 på maskinen. Dette er en Compaq Pentium MMX 2000 (233Mhz) med 160 MB ram.

Mvh

Jokerman

Lenke til kommentar
Ja, altså tingen er at jeg har kjøpt en ny harddisk og satt denne rett inn (uten noe system eller noe installert).

Disken er en Maxtor DiamondMax Plus 8 30GB ATA/133 HDD (6E030L0510213). Kjøpte denne til å få installert Linux Red HAt 8.0 på maskinen. Dette er en Compaq Pentium MMX 2000 (233Mhz) med 160 MB ram.

Tror du ikke kan bruke den moderne disken i din gamle pc, du har vel bare ata33 kontroller på ditt hovedkort.

Men kan være eg tar feil, lurer på hvilken ide kabel er det du bruker på disken.

Du må ha en ata33 kabel, ikke ata66 kabel.

http://www.uktsupport.co.uk/compaq/faq/comppost.htm

Og en ting til, du må huske på å sette jumperne riktig på alle enhetene dine.

Lenke til kommentar

Det som skjer, skjønner du, er at når jeg starter installasjonen får jeg en melding om at det med mest sansynlighet er for lite diskplass når jeg pakker ut image-filene i Red Hat installasjonen.

Jokerman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...