Gjest Guest_Trine_* Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Eh, har egentlig altid assosiert stamming med dårlig selvtillit/usikkerhet. Aner ikke hvorfor. Det er vel heller slik at den dårlige selvtilliten og usikkerheten kommer fra stammingen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Trine_* Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg har en "veninne" som stammer, dvs. kjenner henne ganske godt men ikke godt nok til å snakke om det. Jeg tenker ikke noen negative tanker om det, men innimellom hvet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre og blir litt nervøs. Spesielt når hun stopper veldig på et ord pleier jeg å si ordet for henne. Da pleier hun bare å nikke, hadde du syntes det var litt fornærmende? Også pleier jeg og hjelpe henne i situasjoner hvor en må snakke med fremmede. Jeg hvet at hun syntes det er veldig ekkelt. Men er det dumt av meg? Bare spør deg fordi jeg ikke har noen andre som hvet noe om det;) Foresten så tenker jeg ikke noe særlig over at folk stammer, det eneste er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal oppføre meg. Jeg vet ihvertfall at kjæresten min HATER når jeg hjelper han med ordene. Han stammer en del, og jeg venter alltid til han har klart å si ordet ferdig. Er vant til folk som stammer, har selv en onkel, far, kjæreste og en bror som stammer, så du kan si at jeg er godt vant til det. Noen som vet hva grunnen til at det er flest menn som stammer? Kjæresten min ble mobbet for stammingen på barneskolen, og på ungdomsskolen begynte den verste mobberen å stamme selv, bare enda verre Paybacktime. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Har en på jobben som er rundt 50, han stammer. Legger merke til det og det kan være litt komisk når han må si samme ord både 3,4 og 5 ganger før han klarer det, men ikke noe som blir laget noe nummer ut av og bryr meg egentlig ikke noe særlig. Selv så sliter jeg litt med at jeg kan stokke om på ord eller bruke et rart tonefall hvis jeg prater fort. Det er litt irriterenes, men skjer ikke så veldig ofte og har ikke noe med dårlig selvtillit å gjøre... Endret 11. juli 2009 av Tmz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå