Gå til innhold

Knitrelyder, Gigabyte GA-MA790X-UD3P

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på om dette er den riktige kategorien, siden jeg har byttet både OS og hovedkort samtidig, men jeg gjør et forsøk!

Jeg benytter onboard lydkontroller (Realtek ALC888). Ved avspilling opplever jeg knitrelyder, som om jeg skulle sitte og riste i høyttalerpluggen hele tiden... Det er ikke kontinuerlig, men en veldig kort knitring hver 3-5 sekund. Jeg har lastet ned de siste driverene fra http://www.realtek.com/ uten at dette forbedret situasjonen. Jeg har utelukket at det er høyttalerene mine som er årsaken (ved å teste med flere sett + headphones).

Jeg merker ikke dette veldig godt ved spilling, men ved musikkavspilling er det utrolig irriterende (det gjør i praksis musikkavspilling ubrukelig). Jeg har testet med både Spotify og iTunes, og det er like ille i begge applikasjonene.

Kan noen gi meg et tips for hva jeg skal gjøre for å fikse dette? Kjipt å "miste" en såpass sentral del av PCen som lyden >.<

Hovedkort: Gigabyte GA-MA790X-UD3P

CPU: AMD Phenom2 X4 940

RAM: 8GB

edit:

Det var selvsagt ikke AC97 på mitt nye hovedkort, men Realtek ALC888. Oppdatert post til å reflektere dette.

Endret av FunkyMonk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...