Jokka123 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Skal kjøpe meg ny PC snart og har en 40" TV ikke langt unna skrivebordet. Har et ønske om å se filmer fra PCen på 40"ern (1080p) og lurer på hva jeg må tenkte på angående det... Hadde også vært supert med noen forslag til skjermkort. På forhånd takk ;D Endret 5. juli 2009 av Jokka123 Lenke til kommentar
War Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvordan ser resten av hardwaren din ut? Hovedkort og psu , plass i kabinettet. Regner med at Tven har hdmi. Hvilket skjermkort har du nå? Lenke til kommentar
Jokka123 Skrevet 17. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2009 Kaster nok den jeg sitter på nå... Hele pcen er feilvare fra komplett tror jeg (med radeon X1950). På den nye lurer jeg selv på hvilke komponenter som "trengs". De fleste skjermkort nå støtter jo opptil 2560 x 1600 oppløsning. Så det er vel greit nok. Vil jo ha best bilde og minst mulig delay osv. Hva bør jeg tenke på da er jo spørsmålet. Ekstra bra prosessor?? Den nye pcen blir nok: antec twelve hundred (kabinett) Et Intel LGA1366 Socket (hovedkort) billigste i7 (prosessoren) 1000W (strømforsyning) Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB (eller noe rundt der) 1TB harddisk (sikkert ikke det viktigste i dette tilfellet:P) TVen har hdmi inngang. Samsung le40a676 Lenke til kommentar
agito Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Om du skal brukere høytalerne til TVen er et AMD ATi kort det letteste, de sitter med et innebygd lydkort slik at du får lyd via HDMI uten noe stress. Om du skal bruke andre høytalere vil vel et greit lydkort være noe å investere i. Når det kommer til skjermkort som gir mye for pengene i dag vil et nVidia GTX275 eller et ATi Radeon HD4890 være to gode valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå