ErlendLW Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Hei! Jeg er en gutt på 19 som nettopp har fått tilbudt studieplass ved medisin 1 + 5 Norge - Slovakia og medisin 1 + 5 Norge - Ungarn. Dette er via Bjørknes Høyskole i oslo, og har et tett sammarbeid med Universitetet i Oslo. Jeg er usikker på valget, og ønsker innspill fra personer som har gått på en av studiene, eller har studert/studerer ved landene. I Ungarn er det i Pecs universitetet er, i Slovakia er det i byen Martin. Jeg lurer også på om noen har noen erfaring med å lære seg en av språkene, hvor lett/vanskelig det er osv. Forhåpentligvis får jeg noen innspill som er hjelpsomme. På forhånd takk:) Endret 6. juli 2009 av ErlendLW Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Angående språkene holder det vel å kunne engelsk? ;o Lenke til kommentar
ErlendLW Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Angående språkene holder det vel å kunne engelsk? ;o Slik som jeg har forstått det er det slik at man må kunne språket godt nok til å holde en samtale med pasientene, noe som er forstålig ettersom pasientene vil føle seg tryggere når de vet hva som skjer. Jeg ser også at det er lagt inn språkundervisning i førsteåret. Jeg vet iallefall at det er slik i Polen. Alt av undervisning er på engelsk, men det er vel noe de aller fleske kan... Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Hva angår språk så er slovakisk veldig mye lettere enn ungarsk å lære. Ungarsk er i den finsk-ugriske språkfamilien, og er relatert til finsk, mens slovakisk er i den indoeuropeiske språkfamilien, som norsk også er i. Når det er sagt, så er det sikkert fullt mulig å lære seg ungarsk om man går inn for det, men slovakisk er lettere. Sok szerencsét! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå