Gå til innhold

Medisin i Slovakia eller Ungarn?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 19 som nettopp har fått tilbudt studieplass ved medisin 1 + 5 Norge - Slovakia og medisin 1 + 5 Norge - Ungarn. Dette er via Bjørknes Høyskole i oslo, og har et tett sammarbeid med Universitetet i Oslo. Jeg er usikker på valget, og ønsker innspill fra personer som har gått på en av studiene, eller har studert/studerer ved landene. I Ungarn er det i Pecs universitetet er, i Slovakia er det i byen Martin. Jeg lurer også på om noen har noen erfaring med å lære seg en av språkene, hvor lett/vanskelig det er osv. Forhåpentligvis får jeg noen innspill som er hjelpsomme.

På forhånd takk:)

Endret av ErlendLW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående språkene holder det vel å kunne engelsk? ;o

Slik som jeg har forstått det er det slik at man må kunne språket godt nok til å holde en samtale med pasientene, noe som er forstålig ettersom pasientene vil føle seg tryggere når de vet hva som skjer. Jeg ser også at det er lagt inn språkundervisning i førsteåret. Jeg vet iallefall at det er slik i Polen. Alt av undervisning er på engelsk, men det er vel noe de aller fleske kan...

Lenke til kommentar

Hva angår språk så er slovakisk veldig mye lettere enn ungarsk å lære. Ungarsk er i den finsk-ugriske språkfamilien, og er relatert til finsk, mens slovakisk er i den indoeuropeiske språkfamilien, som norsk også er i. Når det er sagt, så er det sikkert fullt mulig å lære seg ungarsk om man går inn for det, men slovakisk er lettere.

Sok szerencsét!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...