Gå til innhold

beste 26" til rundt 4000kr

iRobot

Anbefalte innlegg

aloha :)

etter mye snusing på 26" har usikkerheten bare blitt større, legger meg derfor flat som kjølepasta for tips/erfaringer.

hvilken av de undernevnte er best mon tro ?

max kr 5000 bør være realistisk.

denne

ASUS 26"Wide LCD VW266H

og denne

LG 26" W2600HPBF

og denne

Samsung 26" LCD WIDE T260HD ROSE BLACK

og denne

Samsung SyncMaster 2693HM

og til siste denne

HP w2558hc

meningen er å spille crysis, CoD, Mass effect 2 :) o.l

på undernevnte hardware

Cooler Master Stacker 831

Corsair HX1000w

Asus Rampage II Extreme

Core i7 920 m/ Thermalright TRUE Copper

12GB OCZ Platinum XTC DDR3 1600MHz

2 stk (CF) Sapphire Radeon HD 4890 1GB "toxic edition"

2 stk SSD ,Intel X-25M i raid0

Samsung SpinPoint F1 750GB m/Scythe Quiet Drive

Ext. HD Western Digital 1Tb

Asus Xonar Essence STX 124db

Plextor PX-830UF Ext. DVD±RW

22' HP w2207h <--- KILL KILL KILL )

Logitech diNovo Edge

MX Revolution

QuickCam pro 9000

flu :)

Endret av flu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med det samme valget selv. Samsung ROSE BLACK er veldig billig, men den har også TN panel. LG skjermen kommer til min store glede med ips panel, men den er dessverre veldig lyssterk (400cd/m2 mot 300 på samsung’en).

Jeg har ventet en god stund nå, klarer rett og slett ikke å bestemme meg. Håper vel egentlig på at det snart skal komme en ny LG med bedre specs.

Endret av Oblivion
Lenke til kommentar

ja...Samsung er pen og billig, men har lest om en del tilfeller av pixelfeil, og at 400cd/m2 er litt i overkant hva angår behagelig lysstyrke...

googlet litt og kom over en veldig bra side

Best 26-inch LCD Monitors

...hvor ASUS 26"Wide LCD VW266H nevnes som beste gaming skjerm

og denne siden

Comprehensive List of S-IPS Based LCD Monitors

...som oppdateres kontinuerlig, men utvalget er heller labert og lysstyrke og responstid er ikke spesiellt fordelaktig...

tror jeg ender opp med å kjøpe meg ASUS 26"Wide LCD VW266H

så for heller ny lcd teknologi modnes og falle i pris til neste gang jeg skal kjøpe skjerm ;) Ble klok på dette med ips på denne siden LCD Panel Technology Explained, og fikk nok en gang bekreftet at alle fordeler også har sine bakdeler ;)

Endret av flu
Lenke til kommentar

...det ble ASUS 26"Wide LCD VW266H på meg :grin:

gleder meg veldig til å koble den på

2 stk (CF) Sapphire Radeon HD 4890 1GB "toxic edition"

men nå er det f#¤%'n meg nok, nå har jeg brukt over 30k på pc...

små barn, store gleder ... hihi

Lenke til kommentar

@ Olivion, hehe fett, jeg får min fredag/lørdag, sammen med 2 grafikkort...gleder meg VELDIG !!

skal du veggmontere forresten ?, jeg synes foten på Asusen var lav men brydde meg lite siden jeg skal veggmontere med denne: Row Veggfeste

håper vi blir fornøyde da :)

Lenke til kommentar

@ JFM

Du har uten tvil helt rett.

Men, det er også noe som heter rask leveringstid og proff service ved feil og mangler på produkt m.m. Derfor har jeg utelukkende bygd pc med komponenter kjøpt hos Komplett.no, Netshop.no og noget hos Microplex.no.

Dette selv om jeg over tid kunne spart oppmot 5000 kr ved å følge prisguiden slavisk.

Andre nettbutikker har forferdelige nettbutikkløsninger, uklar lagerstatus, avkortet produktutvalg, mangelfull og fraværende produktbeskrivelse, usikker og lang leveringstid, mangler pakkesporing, og sist men ikke minst slett og langtekkelig håndtering av reklamasjon/angrerett.

...synes ikke at kr 5000 ( for min del 15% av total kjøpesum - PC)

er for meget for å kjøpe seg fri fra dette.

Lenke til kommentar

Dere som har kjøpt denne Asus skjermen. Kan dere komme med en konklusjon? Vurderer veldig å kjøpe den selv...

Men, det er også noe som heter rask leveringstid og proff service ved feil og mangler på produkt m.m. Derfor har jeg utelukkende bygd pc med komponenter kjøpt hos Komplett.no, Netshop.no og noget hos Microplex.no.

Mtp service så er jeg veldig enig i plassene du har handlet fra :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Hyggelig lesing om den ASUS skjermen.

Men et tips skal dere få!

Dere må bare ikke finne på å kjøpe denne fra F-Siemens:

- http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=107988

Ler mer her:

- http://forum.ts.fujitsu.com/forum/viewtopi...100&t=37918

Har tatt dem 2 måneder å gi meg en modell som funker. Siste nytt var at skjermen min(faktisk 2 stk nå) er sendt til Tyskland pga defekt panel, mens de egentlig bare trengte å ta en enkel firmwareupdate på skjermen (leste om problemet til F-Siemens skjermen på deres eget forum).

Neida, og at på til hadde de fått inn nye erstattere for noen uker siden, hvor de skulle sende ut ASAP. Huff..venter enda jeg.

Og en siste ting, den ASUS skjermen kostet 3000kr da jeg valgte å gå for F-Siemens sin...

Det er sure 500kr! Jaja.. lærer så lenge enn lever.

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar

@ Zelkin, hvor handlet du denne skjermen ?

...som regel, uansett hva jeg handler, kjøper jeg aldri det billigste, eller det dyreste,

eller det nyeste....

ut av det får jeg som regel rimelige og etablerte kvalitetsprodukter med lang levetid.

;)

Endret av flu
Lenke til kommentar
@ Zelkin, hvor handlet du denne skjermen ?

...som regel, uansett hva jeg handler, kjøper jeg aldri det billigste, eller det dyreste,

eller det nyeste....

ut av det får jeg som regel rimelige og etablerte kvalitetsprodukter med lang levetid.

;)

Kjøpte den hos Netshop.no. De har ikke gjort noe galt.

Ja, enig i det du skriver. Lærer alltids noe vettu =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...