Geirimation Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det var tordenvær igår og jeg satt og spillte Xbox360. Jeg tenkte ikke noe særlig over at det tordnet. Og mange timer etter tordenet så gikk jeg på PCen igjen og den fungerte helt fint. Men når jeg skulle bruke PCen på morgenen idag så fungerte den ikke! Den skrus på i 2 sekunder også skrus den av igjen! Xboxen fungerer enda... Men PCen kommer ikke på! Hjelp? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det var tordenvær igår og jeg satt og spillte Xbox360. Jeg tenkte ikke noe særlig over at det tordnet. Og mange timer etter tordenet så gikk jeg på PCen igjen og den fungerte helt fint. Men når jeg skulle bruke PCen på morgenen idag så fungerte den ikke! Den skrus på i 2 sekunder også skrus den av igjen! Xboxen fungerer enda... Men PCen kommer ikke på!Hjelp? høres ut som om noe er påvirket av lynnedslaget. Dersom dere har innbo-forsikring så gjelder som oftes Elektriske fenomen og Lynnedslag. Dersom du er heldig har dere ingen eller lav egenandel grunnet særvilkår. Når det gjelder PC'en kan det være så mangt, tør ikke gjette engang. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Er enig med nicoloco,men hvis du har lyst å feilsøke,så start med strømforsyning(PSU),(hvis du har tilgang til et voltmeter/multimeter,mål DC Volt)koble fra alt av strøm til hardware,og ta en jumpstart,se bilde.Eller prøv en annen psu! Hvis du finner ut at psu er i orden,kan du koble fra alt av hardware til hovedkort(HK),uten om strøm,skjermkort(GPU),prosessor(CPU),og prøv en og en ram brikke i forskjellige ram slotter,og se om pc'en starter. Lenke til kommentar
Geirimation Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Jeg forstod ikke så mye av det.. O_o Men når jeg kobler i strømledningen baki så blir den grønn og når jeg skrur på fungerer alt helt til den skrus av men lyset er fortsatt grønt. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvis du skal gjøre noe sjøl,så les gjennom denne guiden,så lærer du litt om hva som er på innsiden av kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå