JKJ Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Får denne hver gang jeg skallogge ut nå, hva er det? Er eneste bruker på datamaskinen. Kun jeg å sambo på trådløst nettverk, hun da på windows vista. Aktiverte en gjestekonto for lenge siden, men denne ble deaktivert i samme farten. Noen som kan forklare hva som skjer? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Kjører du noen spesielle programmer? Ser ut som at det er et program som ikke vil avslutte uten root Lenke til kommentar
JKJ Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Kjører du noen spesielle programmer?Ser ut som at det er et program som ikke vil avslutte uten root firefox er vel ikke akkurat spesiell? =) Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Tenkte mer på deamons, altså servere (eller nisser som KDE liker å kalle dem) Lenke til kommentar
JKJ Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 her ingen serverfunksjoner som jeg vet av iverfall, det eneste jeg har installert i det siste er ksplice update manager, men den skulle vel ikke nekte meg å restarte. så det er ikke mulig at "noen" er innlogget på maskinen min? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 kommandoen "who" gir oversikt over innloggede brukere.. Lenke til kommentar
v3g4rd Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) Du kan jo også starte maskinen på nytt ved å fyre opp en terminal og skrive "init 0", eller "shutdown -h now" som root. Bruker du Ubuntu, skriver du bare sudo foran. edit: som anders iver over her forklarer, kan du bruke kommandoen "who" eller bare "w" for å sjekke hvilke brukere som er innlogget. Skriver du "last", får du en liste over de siste innloggingsforsøkene - og ellers er det bare å sjekke /var/log/messages for hvem som har prøvd å logge seg inn på maskinen din, men feilet. Endret 6. juli 2009 av v3g4rd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå