Gå til innhold

Kosttilskudd - de beste kjøpene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har også gjort en utregning til "dry matter", eller "dry basis" om man vil, som gir et proteininnhold på 88,6%." Dry matter er vel ikke råvare? Uansett, hvis man ikke har problemer med laktose så ser jeg ikke problemet med pulveret, mye mer fornøyd med det enn noen av de andre pulverene jeg har drekt. Du får sikkert et litt bedre pulver hvis du kjøper myrevolution/tn sine pulver som du "reklamerer" for, men da betaler du vel nesten dobbelt så mye, og det har jeg ikke anledning til å betale.

Ps: jeg har ikke greie innhold osv, men sammenlignet med andre pulvere, med tanke på pris og innhold, kommer det godt ut. (Dette er hvis man stoler på etiketten, som jeg velger å gjøre.)

Lenke til kommentar

Reagerer du ikke på den + at du vet at kaseinen er lav så er det vel bare å kjøpe da.

Vi som bruker myoprotein gjør dette bevist da vi vil bruke den råvaren med tanke på aminosyreprofilen den har.

 

Jeg har ikke problemer med laktose, velger jeg melk som eneste proteinkilde så reagerer jeg ikke, men med det proteintilskuddet blir jeg dårlig etter 1-2-3 shaker.

Det er iallefall mer laktose en på papiret.

 

Grunnen til at jeg er skeptisk til etiketten er at jeg har sett 3 forskjellige ettiketter med 3 forskjellige innhold på samme bøttene avhengig av hvem som tar det inn.

Dvs man lager ettikettene selv om man vil og 2 av de jukser iallefall.

 

Regner du ut reelle gram kasein pr 100 så blir det ikke mye, så i teorien er det et mysepulver

og da er prisen lavere.

 

Erteprotein er 598 for 4 kg og er mye bedre sammensatt.

Vet ikke hvor du kjøper bøtta men ej- har 649 for 5kg.

 

Nutrisport sine egne labanalyser.

Nutrisport sine produkter er uavhengig analysert av The United Kingdom Analytical Service.

Analysen er foretatt på AnalyCen i Moss i mars 2007 av labingeniør Karin Danielsen.

 

Men proteinanalysen velger de å utføre på Moss.

91,7 viser analysen i UK, det må iallefall være råvaren.

Med alt de har tilsatt går ikke regnestykket opp.

 

Noe muffins med hele pakka.

Kroppen juger iallefall ikke, det er vel 100 stk her inne som har blitt uvell i magen av den

og det blir man ikke om etiketten stemmer.

 

På treningsforum ble x-leder i ej-shop spurt om dette og han svarte at alle jukset så man måtte dette for å henge med.

Endret av War
Lenke til kommentar

Essential Whey 3kg - 499,- http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/435

 

M-Factor 4kg - 598,- http://www.myrevolution.no/produkt/m-facto...atis-shaker/99/

 

(de jeg kom på i farta)

 

 

Det optimale ville vært et pulver som inneholder både myse og kasein, ikke et rent mysepulver (som den øverste linken)

Men begge disse du pulverene er av god kvalitet.

 

Men når det gjelder proteinpulver, så får du ofte det du betaler for! ;)

Lenke til kommentar
Essential Whey 3kg - 499,- http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/435

 

M-Factor 4kg - 598,- http://www.myrevolution.no/produkt/m-facto...atis-shaker/99/

 

(de jeg kom på i farta)

 

 

Det optimale ville vært et pulver som inneholder både myse og kasein, ikke et rent mysepulver (som den øverste linken)

Men begge disse du pulverene er av god kvalitet.

 

Men når det gjelder proteinpulver, så får du ofte det du betaler for! ;)

 

 

Prozyme, 50/50

Lenke til kommentar

Ser ut som et bra pulver.

 

- Det har en 50/50 blandingsforhold mellom myse og kasein, som er veldig bra.

- Det er laget av isolat, som er mye renere og bedre, som er bra.

- Næringsverdiene er basert på ferdig vare og ikke tørr råvare, det er bra.

- Det har et høyt protein-innhold (86 %)

 

- Prisen er også 100 kr lavere enn tilsvarende produkter, det er bra.

 

Ser alt i alt ut som er bra pulver til en bra pris!

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Egentlig er det ikke noe særlig med rent myseprotein men det finnes ingen timeplan på tilskuddene.

Karboen bruker du etter trening og i eller mellom måltider om du mangler kcal, sammen med proteinen på samme måte.

Skal du opp i masse så er det ca 2.2g pr kg pr dag delt på trening + alle måltidene.

Da tar du det tallet og trekker fra proteinen i måltidet og erstatter resten med pulveret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...