Jann - Ove Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg trener ikke for øyeblikket, men trenger noe som kan gi det lille ekstra som gjør at jeg klarer å holde vekten. Jeg har også for lite proteiner i kosten. Jeg reagerer dårlig på kjappe karbohydrater; kan det være en ide å ta rent protein for å få det lille ekstra som får meg til å gå i pluss? Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hei Har et par spørsmål angående dosering av protein og kreatin. Bestilte akuratt Protein og Kreatin etter tips fra en venn. Har trent aktivt i litt over ett år nå og står så og si fast i benk og andre øvelser jeg har trent mye. Er student noe som fører til et stusselig kosthold, og jeg skal derfor å prøve kosttilskudd for første gang. Jeg er 190 høy og veier 85 kilo, jeg trener styrke 3 ganger og løper 2 ganger på morgenen i uken. 2g/kg*85kg er 170gram protein totalt om dagen, skal man få i seg 2*kroppsmasse på hviledager også? Eller er det 2*kroppsmasse på hviledager og evt mer på treningsdager? Vil man kunne bygge muskelmasse når man er i kaloriunderskudd? Vurderer gainer i tillegg men er redd for å bli bred og ikke böz;d Angående kreatin, så har jeg hørt at den såkalte oppladningsperioden er unødvendig, ettersom at musklene har kreatin i seg fra før av. Jeg har også hørt at magemusklene blir mindre markante i motsetning til resten av muskelgruppene, stemmer dette? eller vil kreatin få frem tydeligere abs også? Har også lest endel om pauseperioden, hvor hyppig, og langvarig er optimalt?(dere som har erfaring). Ett siste spm; Hvor lang tid etter man starter med kreatin vil man merke resultater? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kaloriunderskudd + trening = mindre fett. Kalorioverskudd + trening = mer muskler. Sånn er det, dessverre. Om du føler at kostholdet ditt er mangelfullt og bare holder deg på stedet hvil, ville jeg absolutt vurdert en gainer. Ellers kan du gå til innkjøp av mandler, 40kr kiloet nå i disse juletider. Masse protein og fett. Kjør i foodprocessor og ha det i frokostblandinger. Jeg skjønner frykten for å bli feit av gainer. Jeg har en fortid som kvapsete fiskepudding, og tanken på kalorioverskudd og vektøkning er ikke god. Men, det er stor forskjell på å trene styrke tre-fire ganger i uken og å sitte foran PC-en hele uken. Om du, om la oss si et halvt års tid, finner ut at du har fått en høyere fettprosent (i tillegg til økt muskelmasse), har man jo dietter som "protein sparing modified fast" som lar deg miste fett snabla fort, uten at muskelmassen blir nevneverdig redusert. Ang. kreatin, personlig har jeg ikke merket noe sinnsyk forandring, men jeg har det i kosttilskuddrutinene fordi det er såpass billig og skader ikke. Forskjellen, for meg, er mindre merkbar enn hva forskjellen på en god og en dårlig treningsøkt er (jeg regner med at alle har økter hvor man øker både ett og to hakk i alt, og dager hvor ingenting stemmer). Kreatin binder vann i kroppen, så mange vil merke at man blir mindre markert. Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Mandler er helt nydelig, spiser masse allerede. Fettet i mandler har jeg hørt er av den sunne typen. Og det er jo masse protein i dem også som du sier. Landlord mandler pr 100 gr: Energi 650 kcal Protein 20 g Karbohydrat 8,7 Fett 55 gram Men det finnes jo grenser for hvor mange mandler man greier å spise;), så tenker jeg slår til med en gainer. Om man en dag får i seg for mye protein, hva skjer med overskuddet som man ikke drar nytte av? La oss si at jeg får i meg 190 gram en dag, hva skjer da med de 20 grammene ekstra? Blir dette fett? Hvor hyppige og lange kreatinpauser har du psilo? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Alt overskudd av energi som ikke benyttes av muskulaturen, lagres som fett. Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Alt overskudd av energi som ikke benyttes av muskulaturen, lagres som fett. Kjekkt å vite;), viktig å være nøye med protein beregninger da. En gjennomsnittelig dag får jeg i meg 95 gram proteiner uten pulver. Burde jeg komme meg opp på 2*85 hver dag? eller kun når jeg trener? Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Det er ikke noe fasit på det, men å ligge på ca 2gram protein per kg kroppsvekt er en grei pekepinn. Så kan du jo eksperimentere litt med mer / mindre etter å ha ligget en stund på det. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Kreatin har jeg to måneder på og én måned av. Lenke til kommentar
Jong-san Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 http://www.gymgrossisten.com/6/no/artiklar...kampanje-gainer billigere gainer skal dere lete lenge etter. bestilte den pakka så fort jeg så den Billig, veldig billig! MEN...er det bra produkter? Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Prozyme smaker ikke serlig godt akuratt da. 100% WHEY TECH fra PF er mye bedre. og 300kr billigere. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 http://www.gymgrossisten.com/6/no/artiklar...kampanje-gainer billigere gainer skal dere lete lenge etter. bestilte den pakka så fort jeg så den Billig, veldig billig! MEN...er det bra produkter? Kjøpte en slik jeg også. Lenke til kommentar
War Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Prozyme smaker ikke serlig godt akuratt da. 100% WHEY TECH fra PF er mye bedre. og 300kr billigere. Og det er kun myseprotein, kan ikke sammenlignes en gang. Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Prozyme smaker ikke serlig godt akuratt da. 100% WHEY TECH fra PF er mye bedre. og 300kr billigere. Og det er kun myseprotein, kan ikke sammenlignes en gang. Jeg tenkte nå mest på smaken da.... Lenke til kommentar
War Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Det er ganske skjeldent at myse smaker bedre en 50/50, men nå kjører TN, myR osv kvalitet over smak så det er vel som forventet. En ting til man MÅ tenke på ar at produktene blir designet for å drikkes 3-4-5-6-7 ganger pr dag 7 dager i uken , 52 uker i året i 10-30-50 år og man skal ikke gå lei. Her kan det rett og slett ikke smake mcDonalds. Det må smake tamt . Lenke til kommentar
Rocky1 Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Hehe, Mcdonals smaker jo drit det og? 3-4-5-6-7 ganger pr dag er vell litt mye? visst ikke du tar små doser, og veier noe jevlig Lenke til kommentar
War Skrevet 20. november 2009 Del Skrevet 20. november 2009 Nja 3g pr kg på en diett, en kylling til middag, blir 260g pulver det / 6-7 x 40g Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Noen som har erfaringer med One Protein fra x-life? Virker som et 'etterligning' av MyoProtein med 50/50 forhold av myse og kasein, med samme pris og samme smak. Ser ut som x-life har byttet ut MyoProtein med dette her i butikken sin. Endret 30. november 2009 av Sir-Andy Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 På etiketten ser den ikke så ille ut? Mener du at de har sett på Fagerlis bøtte, prøvd å lage det samme og kuttet hans produkt? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Så ikke så ille ut nei, med 86 % proteiner basert på ferdig vare. Nei, ikke nødvendigvis plagiat, men virker jo ganske likt som Fargerlis. Ser at de har kuttet ut MyoProtein i webshoppen, noe jeg mener de hadde der før. Virker som de har laga sin egen versjon hvertfall, men den virka mistenkelig lik da Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Det er jo smart i seg selv rent økonomisk, men kan kun tjene penger om man velger en billigere råvare. Med tanke på at etiketten faktisk stemmer. Vet at fagerli velger råvarer etter spessielle egenskaper/aminosyrer og ikke bare ser på %protein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå