564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er Whey 80 et godt proteinpulver? Leste lenger oppe på siden at 100 whey ikke var noe særlig. Hvordan er det da med 80? Kan noen henvise meg til et bedre aleternativ? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Whey 80 er fortsatt 100 % whey-protein. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Whey 80 er fortsatt 100 % whey-protein. Oh. . Det visste jeg ikke. Men når dere sier at 100% whey har best effekt i og etter trening. Når har da kasein eller andre typer protein best effekt og hvilken effekt? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Reint kasein er best før leggetid, siden det tas opp så langsomt. Da har du for natta. Men som sagt før; en blanding av whey(myse) og kasein er det beste. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er det en god ide å ta 100% myse rett etter trening og 100% kasein rett før man legger seg på treningsdager? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Mange varer som koster under 200kr. For en stund siden bestilte jeg 5x slike gainere som kostet meg 100kr per gainer. Fikk 7kg gainer for 500kr, ingen frakt, ingen toll. Denne gaineren er faktisk rimeligere enn Big mass fra PF, kanskje ikke protein kvalitetet er like bra, men du får dobbelt så mye protein for pengene. Du får også l-glutamine og creatine med på kjøpet Endret 12. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Er det en god ide å ta 100% myse rett etter trening og 100% kasein rett før man legger seg på treningsdager? Ikke 100% myse etter trening iallefall. 50/50 er anbefalt over det. Siden begge to har unike egenskaper er vel 80K/20M bedre på natt en 100K. Myoprotein og TN basic-fordeling. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 ok Jeg har ca 2kg whey protein igjen av en 4kg-sekk. Hadde det vært lurt å kjøpe inn en kasein-bøtte og prøvd å mikse litt selv? Kaseinen er en del dyrere enn mysen tho. Hva er forskjellen på produktene fra Gymgrossiten som heter Whey 80 og Whey 100, og begge er 100% myse? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 100 er for å beskrive bare myse, men 80g pr 100g er det i bøtta så noen bøtter får da 80 merking. Det er det samme ja. Det er ikke noen krise om du bruker bare myse nå, kjøp deg en melk. Ta 10g mindre myse og drikk et glass melk så har du K også. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Mysenshaken etter trening blir blandet ut med melk. Holder dette forløpig? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Det funker jo greit det. Da får du både myse og litt kasein. Å blande pulver selv er jo også en mulighet. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Nå snakket jeg med en venn som har drevet mye med kosttilskudd for 30 minutter siden. Han mente at man ikke hadde behov for kasein rett etter trening med mindre du ser ut som Arnold Schwarzenegger, og at 80% myse fungere fjell for oss dødelige. At isolat skal brukest før leggetid var han derimot enig i. Ligger det noe i det han sier? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Heh, har var det mye blanda og random? Isolat burde du bruke uansett. Hvem har sagt noe om kasein rett etter trening? Og hva har kasein med Arnold og gjøre? Og 80 % myse? Hva er de resterende 20 %? kasein eller? eller mente du 80 % proteininnhold i pulveret? Endret 12. januar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
564215 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hvem har sagt noe om kasein rett etter trening? Er det en god ide å ta 100% myse rett etter trening og 100% kasein rett før man legger seg på treningsdager? Ikke 100% myse etter trening iallefall. 50/50 er anbefalt over det. Siden begge to har unike egenskaper er vel 80K/20M bedre på natt en 100K. Myoprotein og TN basic-fordeling. Jeg forstod dette som 50% myse og 50% kasein etter trening. Isolat burde du bruke uansett. Hvem har sagt noe om kasein rett etter trening? Og hva har kasein med Arnold og gjøre? Og 80 % myse? Hva er de resterende 20 %? kasein eller? eller mente du 80 % proteininnhold i pulveret? Her mente jeg produktet Whey 80. En lengere oppe i tråden sier Whey 80 er 100% myse. Kasein = Isolat, right? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Lest litt rudt på stickyene der? Der finner du hvertfall ut at det er forsjell på konsentrat og isolat. Kasein og myse kan være isloat eller konsentrat. Sjekk litt rundt så tror jeg du finner ut av det. Jeg tenkte på at du mente reint kasein etter trening. Men en 50:50 blanding funker jo Whey 80 er vel bare et navn. Whey 80 inneholder 100% myse. Det heter sikkert whey 80 fordi det inneholder 80 % proteiner, tror jeg. Så kort oppsummert: Etter trening så er det 100 % Myse eller 50:50 myse/kasein som er best. Og kasein (og myse for den saks skyld) kan være både isolat og konsentrat. Isolat er det reineste og beste. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Stemmer, Myse har 80g protein ca pr 100g i gjennomsnitt og da velger noen å kalle det whey80 Men det er bare myse i bøtta og da er hele bøtta myse så kaller noen det whey 100. det er bare et navn, de kunne ha kalt det whey 1. Kompis sier = man ikke hadde behov for kasein rett etter trening med mindre du ser ut som Arnold Schwarzenegger Forskning sier = Med Sci Sports Exerc. 2004 Dec;36(12):2073-81. Ingestion of casein and whey proteins result in muscle anabolism after resistance exercise. Tipton KD, Elliott TA, Cree MG, Wolf SE, Sanford AP, Wolfe RR. Metabolism Unit, Shriners Hospitals for Children and Department of Surgery, The University of Texas Medical Branch, Galveston, TX 77550, USA. [email protected] PURPOSE: Determination of the anabolic response to exercise and nutrition is important for individuals who may benefit from increased muscle mass. Intake of free amino acids after resistance exercise stimulates net muscle protein synthesis. The response of muscle protein balance to intact protein ingestion after exercise has not been studied. This study was designed to examine the acute response of muscle protein balance to ingestion of two different intact proteins after resistance exercise. METHODS: Healthy volunteers were randomly assigned to one of three groups. Each group consumed one of three drinks: placebo (PL; N = 7), 20 g of casein (CS; N = 7), or whey proteins (WH; N = 9). Volunteers consumed the drink 1 h after the conclusion of a leg extension exercise bout. Leucine and phenylalanine concentrations were measured in femoral arteriovenous samples to determine balance across the leg. RESULTS: Arterial amino acid concentrations were elevated by protein ingestion, but the pattern of appearance was different for CS and WH. Net amino acid balance switched from negative to positive after ingestion of both proteins. Peak leucine net balance over time was greater for WH (347 +/- 50 nmol.min(-1).100 mL(-1) leg) than CS (133 +/- 45 nmol.min(-1).100 mL(-1) leg), but peak phenylalanine balance was similar for CS and WH. Ingestion of both CS and WH stimulated a significantly larger net phenylalanine uptake after resistance exercise, compared with the PL (PL -5 +/- 15 mg, CS 84 +/- 10 mg, WH 62 +/- 18 mg). Amino acid uptake relative to amount ingested was similar for both CS and WH (approximately 10-15%). CONCLUSIONS: Acute ingestion of both WH and CS after exercise resulted in similar increases in muscle protein net balance, resulting in net muscle protein synthesis despite different patterns of blood amino acid responses. Og fra Fagerli Denne viser også det jeg har snakket en del om, myse gir en høyere puls i aminosyrenivåer, men er såpass hurtig at det vil øke oksidasjonen av aminosyrer - kasein er mer langsomt og opprettholder aminosyrenivåene over lengre tid, som i sin tur fører til et netto høyere opptak og retensjon (accretion) av aminosyrer i muskelen: Fra forskningen: Protein Dynamics across splanchnic and skeletal muscle beds following co-ingestion of whey protein and casein in humans Mattias Soop1, Vandana Nehra2, Maureen L Bigelow1, Yves Boirie3, G. Charles Ford1 and K. Sreekumaran Nair1 1 Endocrine Research Unit, 2 Gastroenterology and Hepatology, Mayo Clinic, Rochester, MN, 3 Laboratoire de Nutrition Humaine, Clermont-Ferrand, Cedex 1, France It has been shown ingestion of whey protein (WP) results in rapid systemic appearance rates of amino acids (AA) but in higher amino acid (AA) oxidation and whole body protein synthesis than in with casein (cas) ingestion which inhibits protein breakdown. To determine whether combined ingestion of both cas and WP in a meal containing carbohydrate has any disparate effects on protein economy in splanchnic and muscle beds we studied 12 healthy volunteers who ingested intrinsically labeled WP and Cas protein fractions. Following ingestion of 0.625 g·kg FFM–1 each of [15N]WP and [13C]Cas and 0.9 g·kg FFM–1 of lactose; or 0.625 g·kg FFM–1 each of [13C]WP and [15N]CAS and 0.9 g·kg FFM–1 of lactose blood samples were collected from femoral artery and vein and hepatic vein at frequent intervals. At 80–120 min, the rate of appearance (PheRa) of Phe at hepatic vein from WP and Cas were similar (5.5 (0.9) vs 5.2 (0.7) µmol, min–1, but at 220–260 min, PheRa from WP was slower than PheRa from Cas (2.4 (0.5) vs 5.3 (1.2) µmol, min–1, P<0.05). Retention rates of Phe in muscle (PheRd) absorbed from WP and Cas were similar at 80–120 min (0.8 (0.1) vs 0.9 (0.2) µmol, min–1, ns) but was significantly lower for WP than Cas at 220–260 min (0.5 (0.1) vs 1.1 (0.3) µmol, min–1, P<0.05). In conclusion, Casein has more sustained systemic effects and muscle protein accretion than Whey. The different metabolic effects of co-ingested protein fractions have potential implications in designing appropriate nutritional support Her er også noe jeg lette etter men ikke fant: Isteden for biologisk verdi som er 4 sider matte er denne tabellen grei. http://en.wikipedia.org/wiki/PDCAAS Jeg klarte ikke å huske Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score Endret 12. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 XXL har 3kg prozyme på tilbud til 599,-! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Ganske billig. Tror jeg må slå til. Edit: Utsolgt Endret 17. januar 2010 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 XXL har 3kg prozyme på tilbud til 599,-! Så det tilbudet i XXL-bladet dagen etter jeg hadde fått 6 kg Prozyme fra Tn.no Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 TN har nå til 699. til 24 jan. Ikke like bra, men greit 2 valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå