Gå til innhold

[Løst]Er et Parallax oscilloscope brukende til enkel hobby elektronikk?


Anbefalte innlegg

Har ved flere annledninger sett på en pakke med USB oscilloscope fra Parallax.

Har ikke kunnskap om hvordan et slikt måleinstrument skal brukes så tenkte dette kunne være en god måte å lære på.

Det følger med en bok og noen komponenter så man kan lære å bruke og forstå, ved hjelp av enkle lab øvelser.

 

Har blant annet kjøpt et Parallax Basic Stamp 2 startsett, og kommer med andre ord ikke til å holde på med mer komplisert elektronikk enn dette.

 

Kan jeg komme til å trenge et bedre oscilloscop enn dette til disse små prosjektene?

Lønner det seg og legge i litt mer penger og kjøpe et mer avansert oscilloscope?

 

Kommer kun til å lage små hobby prosjekter hjemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nokk dette er greit nokk til små hobbyprosjekt, men når du blir litt flinkere og vil opp i høyere frekvenser så kan det kansje vise seg å bli for tregt til slutt

 

View sine waves up to 60 kHz

View square waves up to 100 kHz

Dette er ikke kjempehøye frekvenser, men du vil nokk ikke komme til noe høyere frekvenser enn dette på en god stund

 

Dette oscilloskopet er nokk en del bedre (men så var det det med læringen da :hmm: )

http://www1.elfa.se/elfa~no_no/go.jsp?s=no...amp;i=76-205-03

(og du trenger nokk ikke et så bra skop egenklig)

 

 

 

Jeg vil egenklig annbefale deg paralax oscilloskopet siden du med dette får med et eget læringsopplegg, det er billigere og det vil være bra nokk til det aller meste du vil finne på å bruke det til, i hvertfall på et par år tenker jeg. Det er mer en godt nokk til hobbybruk

 

Det eneste jeg kan tenke meg hvor du evt. måtte trenge et oscilloskop som har større båndbredde er ved analysering av ganske rask microprosessorkommunikasjon eller analysering av litt høyfrekvente radiosignaler. Så det er nokk ikke noe du trenger å beskymre deg for med det første akkurat.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...