sola66 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Har stadig vekk noe krøll med min Audi A3 02-mod. Det har en stund vært trøbbel med innvendig lys. Hvis bryteren står i midtposisjon (slik den normalt skal gjøre) og lysene skal gå på når man åpne døren etc. så blinker både lyset inni bilen og de små, røde lysene i døra. Samtidig med at de blunker "knepper" det i sikringsboksen. Det er ikke sånn absolutt hele tiden, men veldig ofte. Løsningen har da blitt å gjøre med lyset av hele tiden. Greit nok nå på sommeren, men upraktisk når det blir høst og mørkt ute - da er det greit om det slår seg på/av automatisk når man skal ut/inn av bilen. Noen idé om hva dette kan være? Skal likevel ha bilen på verksted neste uke (pga. et par andre feil) så hvis dette er en kurant sak så kan de fikse det samtidig, men vil helst ikke bruke mer tid og penger på verksted enn nødvendig. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Høres ut som dårlig kontakt i dørbryterne som skal aktivere lysene. Ettersom du hører kneppelyder fra sikringsboksen i takt med blinkingen kan det virke som lysene er relestyrt. Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Høres ut som dårlig kontakt i dørbryterne som skal aktivere lysene.Ettersom du hører kneppelyder fra sikringsboksen i takt med blinkingen kan det virke som lysene er relestyrt. Takk. Hvis det er dårlig kontakt - er det noe fikser fort og greit, eller må det en masse demontering til etc. for å komme til sånn at timene løper? (har nemlig opplevd det en gang på verkstedet før - da det var trøbbel med vindusheis og sentrallås). Og hva betyr det at det relestyrt - er det noe jeg kan gjøre selv her? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Når døra lukkes er det en eller annen form for bryter som aktiveres og slukker lyset. Varianter av dette kan være kontaktpunkter i bakkant av døra til en liten bryter montert i bakkant av døra som dyttes inn når døra lukkes. Begge deler kan fuske om det kommer smuss mellom eller inni selve bryteren. Relestyring betyr kun at det er et rele som slår av og på lyset og lager et lite klikk når det aktiveres/reaktiveres og det er mest sansynlig dette du hører. Ingenting galt med det. Er du uheldig er det snakk om kabelbrudd i forbindelse med en av dørene og da er det straks vanskeligere å feilsøke og utbedre. Lenke til kommentar
sola66 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Bilen har vært innom verksted (for en annen rep.), men de måtte evt. sette opp en ny time for nærmere feilsøking. De mente det var feil på ledningsnettet og antydet en rep. på ca. 3000,- kr. Både lysene i kupéen og i dørene blunker hvis lyset er stilt i midtposisjon (som det normalt er). Må derfor stenge lys helt av, men det blunker fortsatt det røde lyset i døren ved passasjersetet, samtidig "knepper" det i sikringssboksen. I tilleg funker ikke vinusvisker bak. Dvs: plutselig virker den, men som regel ikke. Det samme er det med det innvendige lyset - plutselig er det helt normalt, men nå har ingen av delene virket på en stund. Virker som det er verre når det er varmt i været, selv om det nå den siste tiden ikke har funket overhodet. To spørsmål: - kan jeg koble fra en sikring så jeg slipper den irriterende "kneppingen" fra sikringene + blunkingen av det røde lyset i døren på pass.siden? - hvis jeg skal ha den inn på verksted igjen for å fikse både dette med lysene + viskeren - er slike elektriske greier like greit å bruke et ikke-merke verksted til eller bør jeg holde meg til Møller? Hva med f.eks. Snap Drive - noen som har erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 For slike feil ville jeg valgt et merkeverksted. Selv om timeprisen er høyere, har de vært borti de fleste feil tidligere på de vanlige bilene, og vil trolig løse problemet på kortere tid enn et verksted som gjør alt på alle bilmerker. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 - kan jeg koble fra en sikring så jeg slipper den irriterende "kneppingen" fra sikringene + blunkingen av det røde lyset i døren på pass.siden? Hvis du ser i håndboka til bilen din så vil det et sted i den stå hvilke sikringer som er til hva. Mest sannsynligvis vil den sikringen du er ute etter dekke mer enn bare coupe-lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå