Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen booter ikke. (defekt hovedkort?)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og familien har vært borte på ferie nå, og når vi kom hjem boota ikke maskina til muttern (en eldre HP stasjonær pc) tidligere i vår så tok PSU i maskinen kvelden etter et strømbrudd, men etter at jeg satte i ny psu så fungerte den helt bra. men nå er den død igjen,

når jeg starter opp maskina så kommer post-screen opp og jeg kan gå inn i bios og greier men noe lengre enn dette kommer den seg ikke. jeg tenker selv at det kan være Hovedkort og at dette enten tok skade når psu tok kvelden uten at det har blitt lagt merke til.

Jeg har allerede prøvd å koble ut alle kabler og koble sammen og resette bios ved å fjerne batteriet på maskina, begge uten hell.

Jeg er ikke 100% sikker på specsa på denne maskina men den har en Pentium 4 CPU med hyperthreading, geforce 6800, 1gb ram, 400gb hdd, 350W psu.

er det slik jeg tror at HK antakelig vis har tatt kvelden?

Weebl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har også prøvd å koble ut harddisker og cd-rommer og floppy? Se at den iallefall prøver å finne noe å boote fra da for så og si at'n ikke finner no og trykk-en-tast-for-å-restarte greier..

Prøvd å finne en bootbar cd, sette cd som første ledd i bootrekkefølgen og prøve det?

Lenke til kommentar

da har jeg prøvd å boote med ubuntu live cd, og testa med hver av de 2 rambrikkene separat i maskina uten noe resultat.

har ikke kunnet kjørt memtest fordi at maskina blånekter å boote.

jeg får opp det første bildet med hp logo og valg om å gå inn i bios osv og etter dette så kommer den ingen vei, jeg får opp et sort DOS liknende bilde med kun en hvit blinkende liten strek øverst til venstre

Har noen noen råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...