Gå til innhold

Ikke innkalt til førstegangstjeneste

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk tidligere i år brev fra forsvaret om at jeg på sesjons hadde sagt jeg muligens var interessert i å gå befalskole. I brevet sto det blant annet at de skulle ringe meg så jeg kunne stille eventuelle spørsmål. De ringte og det endte med at en mann fylte ut en søknad for meg og jeg hadde søkt på befalskolen.

Så gikk tiden og grunnet "manglende skolepoeng", så kom jeg ikke på inntaket engang. Greit nok det.

Nå har det seg slik at jeg ikke var spesielt lysten på å starte rett på universitetet til høsten. Derfor tenkte jeg at det hadde vært greit å avlegge førstegangstjeneste nå når jeg ikke har noe annet å gå til.

På sesjon scoret jeg full pott på alt, og i intervjuet med sesjons-sjefen(?) fikk jeg inntrykk av at det var stor sannsynlighet for at jeg skulle bli kalt inn i militærtjeneste.

August er vel neppe aktuelt, men tror dere det er sjanse for at jeg får innkalling til januar-innrykket? Eller er jeg ute av "databasen" til militæret etter at søknaden til befalskolen feilet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring VPV (tlf. 03003) tidlig på mandag og hør om det er ledig noe sted. Selv fikk jeg kranglet meg til en innkalling til 2Bn i januar, men det er ca to mnd siden.

Har inntrykk av at HMKG og luftforsvaret hadde en del ledig nå til sommern, men det toget er nok gått nå. Kan dog hende at de har plass i januar, ja.

Som sagt, VPV vet dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...