Gå til innhold

Call of Juarez 2 - dine meninger?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt på Call of Juarez 2 og er litt nysgjerrig på hva folket her synes om spillet. Har sett det var mange forskjellige meninger om eneren, så jeg lurer på hva folk mener om Bound in Blood.

 

Selv synes jeg spillet er bedre enn eneren. Mer action, mer cowboyshiz og heldigvis slipper vi å spille "billy"-oppdrag da disse var tidvis kjedelige i det første spillet. Jeg er også veldig imponert av grafikken og voice-actingen som var enda bedre enn i originalen. Historien virker også veldig god, selv om alle skjønner hvordan historien utvikler seg helt fra starten av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er lei av å spille spill, men dette fikk virkelig timene til å rulle avgårde. Spilte også gjennom originalen etter dette, og syntes det var helt balle i forhold til Bound In Blood. Utrolig hvor mye det har forbedret seg fra eneren. Spiller gjennom det igjen på Very Hard, nærmer seg slutten nå.

Lenke til kommentar

Er gøy så lenge det varer, var runda på en 5 timers tid. Endte med at jeg nesten kun spillte som Ray da jeg kunne ha 2 revolvere (perfekt til nærkamp) og en rifle som er bra på langdistanser, pluss at jeg hata at jeg måtte sitte å vifte med det tauet hele tia. Overaskende hvor lite det krevde av pcen min, måtte barre skru av skygger så kjørte jeg spille på full pupp uten tegn til FPS-drop. Kan anbefale spilllet vidre.

Lenke til kommentar

Jeg kunne faktisk spille det på max oppløsning på min laptop. Det var nais. Ellers likte jeg spillet veldig godt. Historiefortellinga fløt veldig bra, og jeg synes det var interresant å vite hva som skjedde med brødrene til Ray, siden det var noe han kommenterte flere ganger i enern.

 

Skulle det vært en ting jeg ikke likte, så måtte det være at det er altfor mange fiender og de er for treffsikre. De "sanbox" plassene, der du kan velge om du vil gjøre oppdrag, var bare tragiske. Men de kunne du ihvertfall hoppe over.

Lenke til kommentar

Glimrende spill fra start til slutt, har spilt igjennom det nå og begynt på nytt igjen. Eneste jeg har å klage på er at spillet er for kort og at det er litt vel lite penger å få fatt på, noe som gjør at det er litt vel vanskelig å få oppgradert store deler av arsenalet.

 

Og for å få rensket opp litt her:

Thomas og hu dama til Juarez er altså morra og "den slemme stefaren" til Billy Candle?

Lenke til kommentar
Og for å få rensket opp litt her:

Thomas og hu dama til Juarez er altså morra og "den slemme stefaren" til Billy Candle?

 

Stemmer det.

 

Jeg ble litt overrasket over at spillet fungerte perfekt på min finanskrise pc. E7400 prosessor på et ASRock 4Core Dual SATA2 hovedkort, 2 GB Dual Channel minne og et HIS Digital HD3850 AGP skjermkort.

Hakket aldri, noe som var nais :)

 

Historien er helt fantastisk, selv om de som har spilt eneren vet hvordan det ender.

Grafikken er maks og det å ri på prærien for kun å se på naturen var avslappende og tilfredsstillende.

 

Litt mye skyting skal det ha, jeg likte Billy senene fra eneren veldigt godt. Savnet de, men totalt sett gir jeg spillet en kraftig tommel opp.

Lenke til kommentar

Morsomt spill, men noe repeterende. Som de intetsigende duellene og coop-plaffingen når enkelte dører åpnes og 4-5 kugutter står klare på andre siden. Dette blir forutsigende og noe irriterende i lengden, men alt i alt er COJ2 et helt ok tidsfordriv.

 

Nå er det lenge siden jeg spilte eneren, men såvidt jeg husker så fant jeg det noe mer givende. Må dog ta en nærmere titt før jeg konkluderer med noe der.

Lenke til kommentar
En ting til. Er ikke Juarez med i det første spillet? I så fall, hvordan kunne Ray da drepe han i dette spillet?

 

 

Han dør ikke i dette spillet.

Han blir skutt, men stikker ubemerket av i alt bråket.

 

 

Noe han gjør 2-3 ganger i eneren også

 

Elsker spillet, liker cowboy settingen, og historien er rimelig god... Jeg elsket eneren også. Men toeren var bare bedre. Likte også det at du starta i krigen.

 

Det sandbox greiene var også greit syns jeg, men det kunne vært litt bedre. F. eks. at du kunne møte banditter som rana folk, eller et skytedrama midt i ørkenen var en bra detalj, skulle vært et par til, som at det bodde folk der, eller at folk reiste rundt på veiene. Kanskje om du kunne vært litt banditt selv, og rana dem, eller noe slikt.

 

EDIT: Må også nevne at grafikken ser veldig bra ut, og at eksplosjonene ser helt nydelige ut

Endret av kjermy
Lenke til kommentar

Jeg likte den første veldig godt... både som Ray og Billy.

Derimot så sugde multiplayer bigtime.

 

Jeg digger Bound in Blood og multiplayeren er faktisk bra også.

 

Eneste jeg savner som kunne gjort dette mer eller mindre perfekt:

1. Co-op mode. Slå deg sammen med en kompis (eller venninne) og spill som Ray og Thomas gjennom storyline.

2. Mer stealth oppdrag for Thomas hvor pil og bue kommer mer til sin rett.

Lenke til kommentar
Jeg likte den første veldig godt... både som Ray og Billy.

Derimot så sugde multiplayer bigtime.

 

Jeg digger Bound in Blood og multiplayeren er faktisk bra også.

 

Eneste jeg savner som kunne gjort dette mer eller mindre perfekt:

1. Co-op mode. Slå deg sammen med en kompis (eller venninne) og spill som Ray og Thomas gjennom storyline.

2. Mer stealth oppdrag for Thomas hvor pil og bue kommer mer til sin rett.

Enig i alt du sier, kanskje litt uenig i multiplayeren til eneren, men resten er helt sant. Å teame hadde vært bra!

Husker også at det var gøy å spille billy, når man måtte snike seg osv... Og det at du ikke kan drepe med pisken er synd... Husker at i eneren snek jeg meg rundt i tordenvær, og piska ned folk en etter en, uten å bli sett... Var morro...

 

I toeren er det ikke noe stealth.... Synd

 

Men jeg digger historien. Er mange små detaljer som passer perfekt inn i historien til eneren osv... Et eksempel er:

 

Running River bestemmer seg for å legge vekk våpnene, og bli Calm Water. Altså at han skal være fredelig istedenfor en kriger.

I eneren, når billy detter i vannet og blir redda av en indianer, kaller han seg Calm Water

 

 

Alt slikt gjør det veldig morro å følge med på historien

Lenke til kommentar
Men jeg digger historien. Er mange små detaljer som passer perfekt inn i historien til eneren osv... Et eksempel er:

 

Running River bestemmer seg for å legge vekk våpnene, og bli Calm Water. Altså at han skal være fredelig istedenfor en kriger.

I eneren, når billy detter i vannet og blir redda av en indianer, kaller han seg Calm Water

 

 

Alt slikt gjør det veldig morro å følge med på historien

 

La merke til det jeg også, men spilte toeren først da... var fett å se hvordan bitene falt på plass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...