Donnie Darko Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg forstår ikke hvordan man får lastet opp websiden i Dreamweaver. Bildene som skal vises, blir ikke vist. http://www.mathiaslf.hostoi.com Her ser dere hvordan det ser ut. Hvorfor vises ikke siden? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Endre navnet på 'Forside.html' til 'index.html', eller endre webtjeneroppsettet (konfigurasjonsfilen til Apache, for eksempel) til å servere 'Forside.html'. Bildene vises ikke fordi du linker til 'images\...', mens bildene dine ligger i 'Images\...'. Altså må du endre enten alle linkene, eller omdøpe mappen 'Images' (stor forbokstav) til 'images' (kun små bokstaver). Ser ikke ut til at problemet er FTP-løsningen i Dreamweaver. Endring: Ser at det var mer enn bare det jeg pekte på. Du burde virkelig skrive siden på nytt, du har laget den minst fornuftige løsningen på lenge. Endret 5. juli 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Ser ut som om du mangler en "index.html" side. Utover det er det viktig at FTP tilkoblingen er korrekt satt opp, og at servern ikke har noen begrensninger på bilder osv som kan lastes opp. (Brukt ScreenDumper av Merkoen her på forumet www.screendumper.com) Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Endre navnet på 'Forside.html' til 'index.html', eller endre webtjeneroppsettet (konfigurasjonsfilen til Apache, for eksempel) til å servere 'Forside.html'. Bildene vises ikke fordi du linker til 'images\...', mens bildene dine ligger i 'Images\...'. Altså må du endre enten alle linkene, eller omdøpe mappen 'Images' (stor forbokstav) til 'images' (kun små bokstaver). Ser ikke ut til at problemet er FTP-løsningen i Dreamweaver. Endring: Ser at det var mer enn bare det jeg pekte på. Du burde virkelig skrive siden på nytt, du har laget den minst fornuftige løsningen på lenge. Det er bedre at han bruker index.html som "første side", siden det er det som blir brukt som standard overalt når man snakker om det, på guider osv.. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det bør da ikke være bedre av den grunn. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det bør da ikke være bedre av den grunn. Ikke noe spesielt, men jeg har opplevd folk som har blitt grundig forvirret ved å ikke bruke index som hovedside. Det som skjer er at de først settet f. eks. forside.html til hovedside, også skal de senere installere noe ferdiglagd script osv, og i guiden står index.html / php som hovedside, og de skjønner plutselig ingenting. Greier man å holde styr på det er det greit, da er det ikke noe problem Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Endre navnet på 'Forside.html' til 'index.html', eller endre webtjeneroppsettet (konfigurasjonsfilen til Apache, for eksempel) til å servere 'Forside.html'. Bildene vises ikke fordi du linker til 'images\...', mens bildene dine ligger i 'Images\...'. Altså må du endre enten alle linkene, eller omdøpe mappen 'Images' (stor forbokstav) til 'images' (kun små bokstaver). Ser ikke ut til at problemet er FTP-løsningen i Dreamweaver. Endring: Ser at det var mer enn bare det jeg pekte på. Du burde virkelig skrive siden på nytt, du har laget den minst fornuftige løsningen på lenge. Takk for svar. Laster opp nå, så ser snart om det fungerer eller ei. Hvorfor mener du jeg burde skrive siden på nytt? Er fullt klar over at koden ikke er fin, og det fordi jeg ikke kan kode. Har designet i PS og tatt det over i DW. Vet at dette ikke er en god metode mtp koden osv, men ellers ser jeg ikke problemet? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Det bør da ikke være bedre av den grunn. Ikke noe spesielt, men jeg har opplevd folk som har blitt grundig forvirret ved å ikke bruke index som hovedside. Det som skjer er at de først settet f. eks. forside.html til hovedside, også skal de senere installere noe ferdiglagd script osv, og i guiden står index.html / php som hovedside, og de skjønner plutselig ingenting. Greier man å holde styr på det er det greit, da er det ikke noe problem Nå sporer vi litt av, men om det blir et problem å forstå en guide eller noe på grunnlag en en slik endring (som man selv utfører), har man ikke skjønt noe som helst, og burde holde seg langt unna. [...]Hvorfor mener du jeg burde skrive siden på nytt? Er fullt klar over at koden ikke er fin, og det fordi jeg ikke kan kode. Har designet i PS og tatt det over i DW. Vet at dette ikke er en god metode mtp koden osv, men ellers ser jeg ikke problemet? Det i seg selv burde da være god nok grunn, men i tillegg kommer lange lastetider på grunn av alle bildene, unødvendig stor belastning på tjeneren og problemer på små skjermer. Dessuten gjør det siden din svært vanskelig å endre og håndtere. Men for all del, om det funker for deg trenger du jo ikke endre noe. Legg meg gjerne til på MSN (WLM nå) om du trenger hjelp med noe. Endret 5. juli 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Istedetfor å lage en ny tråd, poster jeg her. Som dere sikkert ser er det kun bilder på siden, og jeg vil gjerne at teksten skal være tekst, og ikke bilde. Hvordan er det mulig å fikse dette? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Du sier jo at du har lager alt i PS og overførst det til DW..! Tekst eller ei, lager du det i PS og lagrer som png/jpg/gif/psd whatever, så blir det grafikk, altså ett bilde. Da må du bruke DW til å lage teksten. Bruk bare bilder til å lage layout osv, og lag all tekst i DW. Utenom spesielle steder, som nesten aldri vil byttes ut, f. eks. meny-knapper osv. Da kan du intregnere teksten i grafikken/bildene du lager i PS. www.lissaexplains.ocm www.w3schools.com/ Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Håper ikkje eg går offtopic for mykje no, men eg ser dei har nemnt det allereie. Siden er berre bileter, noko som ikkje er særleg hensiktsmessig. Eg veit kvifor, så eg bryr meg ikkje så mykje, men folk kan lett la seg irritere. Det kan vere fleire grunnar til dette - treg lasting til dømes. Eller at ein ikkje kan merke noko tekst, klipp og lim finnes ikkje. Eg kjem ikkje på så mange grunnar i farten, men tradisjonell koding er mykje betre. Overheld standarder - eg sitt på 10 mbs linje og vart irritert over lastinga av biletene. Med koding kan du i særdeles stor grad berre nytte fargekodar, noko som lastar mykje mykje raskare. LysDiode nemner w3schools, sjølv nytta eg HTMLDog. Leste óg nokre bøker. Men læringskurven er bratt, plutseleg får du ein "oi faen" opplevelse. Berre spørr om du lurer på noko. Beklager eg går offtopic. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå