Gå til innhold

Kjøpe mobil fra utenlandsk nettbutikk


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny mobil, og har nesten bestemt meg for LG Secret KF750. Har funnet ut at jeg kan spare en tusenlapp på å kjøpe mobilen på den britiske nettbutikken play.com (link) fremfor norske butikker og nettbutikker.

Siden jeg aldri har kjøpt mobil fra utlandet tidligere, lurer jeg på om jeg bør være forberedt på å støte på problemer av noen som helst art.

Vil mobilen fungere uten videre med mitt SIM-kort og gamle abonnement?

Vil jeg f.eks. få vansker med å skrive Æ, Ø og Å?

 

Håper det er noen reale sjeler der ute som kan oppklare litt for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vinner ingenting på å kjøpe en telefon fra utlandet

 

For det første vil noen etter en tid(lang eller kort) støte på problemer med telefonen og da er helvette i gang

Jeg har vært gjennom dette og uner ingen andre det samme.

Det tok meg 4 mnd med knallhard kamp å få pengene tilbake, og det hovedsakelig fra Tolldirektoratet som gjør alt de kan for å kødde ting til

 

For det andre er folk(med rette) skeptiske til å kjøpe brukte mobiler fra utlandet(for du kommer etterhvert til å selge den)

 

Hadde telefonen selv en gang og var veldig fornøyd, i dag vil den nok føles veldig treg men hvorfor ikke sjekke etter en brukt en her hjemme eller bare betale den 1000 lappen ekstra......det svarer seg i lengden

Lenke til kommentar

Også som kan være ett problem er laderen. Det er like greit og kjøpe den her ellers må du kjøpe lader osv... Da blir den like dyr her som i utlandet.

 

Som Andynator sier garantier og alt det blir vansklig.

 

EDIT: Du må betale 25% moms også ;)

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Dessuten sender ikke Play slike varer til utlandet, så du hadde ikke fått kjøpt den uansett. Garanti er noe produsenten gir, men den er som regel bare på ett eller to år. Reklamasjonsretten derimot gjelder for varer solgt ny i Norge. Dessuten er det som oftest lettest å levere telefonen (eller noe annet) til den norske forhandleren som da har ansvaret for oppfølging i stedet for å ta det direkte med produsenten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...