Kajac Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Heisann Jeg har en skjerm, nærmere bestemt en Samsung 710N, som jeg hadde tenkt å ta i bruk. Skjermen var tidligere pappa sin, men siden han flytter, har jeg fått overta den. Den har ikke vært i bruk siden 2006. Uansett, til å begynne med funket skjermen fint i et par minutter. Nå fikk jeg problemer. Problemet er rett og slett at når oppløsningen er på 1280x1024, som er anbefalt oppløsning, funker ikke skjermen. Den er helt svart, men lysdioden blinker ikke slik den pleier å gjøre når den ikke har signal. Altså har den signal. Bakgrunnsbelysningen er også av. Det som er utrolig rart er at skjermen fungerer på alle andre oppløsninger. Skjermen har samme feilen når jeg testet med andre grafikkort, og med andre PCer. Så det er helt klart skjermen sin skyld. På Toms Hardware er det noen som har meldt nøyaktig samme feil, så jeg vet jeg ikke er den eneste. Uansett, noen som har en ide om hva det kan komme av? Noe jeg kan fikse selv? Eller bør jeg reklamere på den? For det er utrolig nok noen måneder igjen med reklamasjonstid. Takk Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvis skjermen ikke funker på andre skjermkort så kan du jo prøve å resette til default innstillinger i skjermen generellt. og hvis det da ikke funker, så er det bare å bruke garantien får sikkert en nyere utgave. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) Bruker du VGA? Har du i såfall sjekket at du bruker 60 Hz refresh rate? Endret 5. juli 2009 av hårek Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Jepp, vga Har testet med alle frekvensene, og det er ingen som funker Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 710n er en ekstremt problemutsatt skjerm, vet ikke returraten på den, men vet om et firma som har fått problemer med over en fjerdedel av sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå