Kvinnorna Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Flere enn meg der ute som ofte leter etter gode bøker i økonomi, ledelse, psykologi osv osv, som kan tas i bruk i næringslivet og på hjemmefronten? Med det vil jeg starte en tråd jeg håper mange kan bidra til å dele sine anbefalte bøker som faller inn i "business" kategorien. Engelsk eller norsk, spiller ingen rolle. La meg starte med min anbefaling, flere kommer senere når flere har bidratt :-) Dere kan gjerne følge min "mal". Bok: The tipping point Forfatter: Malcolm Gladwell ISBN: 978-0316346627 Sjanger: Markedsføring, Business managment og sosial psykologi Språk: Engelsk Sammendrag: Denne boken tar for seg hvilke faktorer som er med å bidrar til hva som "tipper" i samfunnet. Som for eksempel kriminalbølgen i new york som i 1990 var på det verste, gikk mot slutten av 90 tallet antall forbrytere ned med hele 75% bare på t-banen. Hva fikk merkenavnet "hush puppies" (sko) som solgte 30,000 par sko i 94 til å selge over 430,000 neste år? Svaret ligger i noen "mennesketyper" og sosiale faktorer som denne boken ser nærmere på. Anbefales til: Markedsførere, næringslivsledere, psykologer, selgere og dere andre som liker å vite hvorfor og hva som kan medføre til at noe "tipper". Karakter: En innertier av en bok! Her fikk jeg mange "a-ha" opplevelser. Endret 4. juli 2009 av pralinaen Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hmm, Organisjasjonspsykologi av Kaufmann er bra. Har den på BI Vet ikke om det var det du var på jakt etter men.... Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Hmm, Organisjasjonspsykologi av Kaufmann er bra. Har den på BI Vet ikke om det var det du var på jakt etter men.... Gjerne kom med mer utdypende innlegg om hvorfor du mener den er bra. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Den tar for seg psykologi som er relevant i arbeidssammenheng. Det er lett å kjenne seg igjen i eksemplene boken har. Faktisk ganske gøy, fordi man kjenner igjen lederne man har hatt oppigjennom. Godt skrevet og forståelig. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Som for eksempel kriminalbølgen i new york som i 1990 var på det verste, gikk mot slutten av 90 tallet antall forbrytere ned med hele 75% bare på t-banen. Hva var begrunnelsen? Svar gjerne i spoiler! Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Fundamentet for økonomi er en god matteforståelse, derfor anbefaler jeg Økonomisk Analyse av Knut Sydsæter. En veldig god mattebok skrevet først og fremst for økonomer, og dekker det viktigste en økonom bør kunne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå