Xlution Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Kjøpte for noen timer siden Øreplugger fra Gamestop for 250kr og de hadde utrolig dårlig lyd. Så jeg lurer på om jeg kan levere tilbake ørepluggene og få pengene tilbake? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Du får gå tilbake til Gamestop og spørre. Med mindre øreproppene har en mangel kan de la være å ta de i mot. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Det er slike propper du putter inn i ørene, sant? Du kan godt spørre, men du har ingen rettigheter desverre. Ikke er det angrerett i butikk, ikke er det angrerett på varer når totalsummen er under 300 kr og ikke er det angrerett på varer som ikke kan leveres tilbake i samme stand. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Er ikke ELENDIG lyd en mangel? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det kan være det. Forbrukerkjøpsloven beskytter til en viss grad forbrukerens berettigede forventninger. Men det må da være et åpenbart misforhold mellom varen slik den ble presentert (pris o.l.) og hva man fikk (performance). Dette er da forutsatt at situasjonen slik TS presenterer den er normal for denne varen -- hvis ørepluggene er dårligere enn andre av samme merke og modell blir det en annen sak. Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Okei. takk for hjelpen. ska spørre på mandagen. Ørepluggene jeg kjøpte var fra Steelseries. Hadde hørt mye bra om de derfor jeg kjøpte de, men de var utrolig dårlige.. Lenke til kommentar
Xlution Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Forresten.. Øreproppene passer faktisk ikke til øret mitt. Kanskje det er grunnen til at jeg syns at lyden er dårlig? Har prøvd den største størrelsen, men jeg hører helt fint folk som snakker 2m unna og sånt. Øreproppene faller lett ut av øret også. Det står på pakningen at den blokkerer bakgrunnsstøy, men det gjør den ikke i heletatt. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hva kan man egentlig forvente av ørepropper til kr 250? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 #Er ikke ELENDIG lyd en mangel?" --------------------- Lydkvalitet er en individuell ting... Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hva kan man egentlig forvente av ørepropper til kr 250? Til 250,- bør man forvente en hel del synes jeg. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Er du sikker på at den største størrelsen passer til øret ditt, om dem faller veldig lett ut? Hva slags lydproblemer er det du egentlig har? Er det samme dårlige lyden om du har øreproppene 10-20cm fra øret? Blir lyden bedre om du presser øreproppene lengere inn i øret? Jeg mener at man ikke kan forvente all verden til 250kr. Jeg vil mene at den prisklassen ligger akkurat på grensen til nedreste sjikte. Referansene mine er: https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...=&pricemax= https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=352 http://www.kelkoo.no/c-120901-hodetelefone...d1=%F8repropper Og hvis vi da tar et søk hos f.eks. kelkoo på steelseries, så ser du at du har kjøpt billigste sort. http://www.kelkoo.no/c-120901-hodetelefone...rd1=steelseries Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Man kan ikke forvente "all verden", men tatt i betraktning med at man kan kjøpe ca. 10 ganger så billige øreplugger, så kan man forvente en del hvertfall. Samtidig må man jo spørre seg hvor dyrt det er mulig å produsere øreplugger. Skal man se an kvalitet etter hvor mye avanse produsenten velger å ta? Lenke til kommentar
darket Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Vel du kjøpte et produkt som heter steelseries samme produkt får du kjøpt for 49,90 andre steder, men da heter det ikke steelseries. Du får nok ikke levert disse tilbake, de har ingen plikt for å ta det tilbake. Med mindre de er defekte. Kjøp deg noen plugger til dobbel pris, så skal du høre kvalitet (ikke steelseries) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Hvis lydkvaliteten faktisk er ELENDIG, da er de defekte. Særlig tatt i betraktning at den skulle kostet 49,- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Elendig lyd er jo et veldig relativt begrep. Koss PortaPro har elendig lyd i forhold til Beyerdynamic DT770 for eksempel. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Hvis du kun henter lyd fra èn lydkilde, f. eks en mp3-spiller, og du har hatt noen dårlige propper før, så kan det jo muligens ha noe å gjøre med EQ-instillingene også Men siden du ikke spesifiserer hva du bruker proppene til, så kan jo ikke jeg si noe sikkert. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Grunnen er helt sikkert at du ikke bruker korrekt størrelse på silikon innlegget som skal sørge for at høyttaleren blir isolert mot trommehinna di. Har selv 2 slike Sony sett og jeg får MYE dårligere lyd når de ikke sitter slik de skal (bare jeg snur på hodet eller gjesper endrer øregangene mine seg såpass at jeg får vesentlig redusert lyd) prøv å dytt de litt inn med fingrene slik at de virkelig låses mot innerøret, da skal du høre klar forskjell. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 ikke er det angrerett på varer når totalsummen er under 300 kr Feil. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Delvis feil. Jamfør angrerettloven § 2 b er det ikke angrerett ved salg utenfor fast utsalgssted -- type messe, dørsalg, etc -- men det *er* angrerett ved fjernsalg (telefonsalg, nettsalg); forutsatt at totalprisen inkludert alle kostnader er under 300,-. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Delvis feil. Jamfør angrerettloven § 2 b er det ikke angrerett ved salg utenfor fast utsalgssted -- type messe, dørsalg, etc -- men det *er* angrerett ved fjernsalg (telefonsalg, nettsalg); forutsatt at totalprisen inkludert alle kostnader er under 300,-. Det du egentlig prøver å si er at det er ikke angrerett på varer som er kjøpt utenfor fast utsalgssted (messe/gatesalg/homeparties/dørsalg/arbeidsplassen) hvis totalsummen er under 300,-. Men det er fremdeles angrerett på alle varer som er kjøpt på fjernsalg. Ble det greit sånn? Men, hvordan ble det egentlig med pluggene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå