disconnected_ Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Hei, vi har idag ADSL fra Tele2, men da de nå blir kjøpt opp av NGT så er vi på jakt etter en ny leverandør. Dette pga dårlige erfaringer med NGT fra tidligere. Samtidig så ønsker jeg å sette opp en PC, og bruke denne som router/modem, er det noen spesiell leverandør som er ekstra greie å ha med å gjøre på dette området? Jeg ønsker å koble PCen rett i telefom/modem splitteren uten bruk av ett anned modem. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Uten modem vil ikke maskinen din få gjort noen ting. Du må ha et modem som koder om signalene som kommer inn (og ut selvfølgelig). Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Men kan ikke en PC-router gjøre dette da? Jeg mener å ha gjort det tidligere med Clarkconnect og NGT. Har testet litt forskjellige OS nå, og f.eks. PFsense har jo mulighet for å legge inn bl.a. brukernavn og passord for PPPOE. Endret 4. juli 2009 av disconnected_ Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Nå er det mulig jeg misforsto, men du vil i praksis koble nettverksledning fra PCen til telefonuttaket på veggen? Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Jeg ønsker å installere f.eks. PFSense på ei maskin. Denne maskina vil ha 3 NICs, ett for WAN, og 2 for hver sin LAN-sone. Jeg ønsker så å koble WAN-NICet rett i splitteren uten å måtte bruke f.eks. ett Speedtouch-modem i bridged mode. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Nettverkskortet i maskinen din vil ikke skjønne signalene som kommer fra telefonlinjen din, så det kan du bare glemme desverre. Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Enkelt og greit pga at flere komponenter betyr flere mulige feilkilder, samt flere ledninger og mer rot. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. juli 2009 Del Skrevet 5. juli 2009 Det finnes ADSL2+ PCI-kort men vet ikke om disse er i Annex_B utgave som vi trenger i Norge. Lenke til kommentar
disconnected_ Skrevet 5. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2009 Ok, takk skal dere han, men hva med ISPer? Er det noen som har gode modem for dette, og som kan være behjelpelige om det skulle bli nødvendig (brukernavn og passord o.l.). Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Tja, ikke for å drite i skuffen din, men NextGenTels speedtouch 516i er rimelig greit å sette opp i bridge. De fleste bedriftsabonnement har muligheter for bridge, for eksempel Telenor: http://www.telenor.no/bedrift/hjelp-og-vei...mson-bridge.jsp Lenke til kommentar
rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 (endret) . Endret 25. januar 2018 av rWLCnB9yxT9WlAzurPH1 Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 På noen aksesser leverer Telenor modem i Birdge mode, og på andre med PPPoE. Jeg vet at Ventelo Privat leverer alle sine aksesser med modem i bridge mode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå