Computeren Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 (endret) Jeg har en stasjonær high-end (ASUS P5Q-E mb) pc og en eldre bærbar pc (Dell Inspiron 5150). Begge kjører WINXP. Problemet mitt er at den stasjonære pcen gir litt problemer i forbindelse med oppkobling av to bestemte USB-enheter jeg benytter i forbindelse med en flysimulator. Problemet er ikke tilstede når jeg kobler enhetene opp mot den bærbare, men jeg ønsker å finne en løsning så jeg kan benytte den stasjonære da enhetene ikke er noe ressurskrevende. Den ene av disse enhetene er et servo-kontrollerkort som krever ekstern strømtilførsel. Den eksterne strømtilførselen brytes og sluttes ved hjelp av den andre enheten som altså er et relé-kort. Når jeg slutter den eksterne strømmen til servokontrolleren, detter den ut i et sekund før den gjenoppdages i windows og kan brukes. Men dette avbruddet skaper problemer slik at det ikke fungerer som det skal. Om jeg kobler opp på den bærbare i stedet, skjer tilsluttingen helt avbruddsfritt, man hører ikke engang plingplong-lyden som windows lager ved til-/frakobling av enheter. Om jeg fysisk plugger USB-ledningen fra, tar det lengre tid før plingplong kommer på den bærbare enn på den stasjonære. Jeg lurer derfor på om det flaks for meg at den bærbare er litt treg i reaksjonen. Jeg tenker at dette i så tilfelle må kunne løses ved å gi en lengre timing før windows avslutter økten med den aktuelle enheten. Jeg har prøvd med å disable alle andre USB-porter og oppdatert chipset-drivere uten at det forbedret situasjonen. Nytt PCI USB-kontrollerkort ned NEC-chip er installert i håp om å få bort problemet, men USBen oppfører seg akkurat på samme måte også her. Jeg har prøvd å google meg frem til en løsning, men har ikke funnet noe om det. Jeg spør derfor her om det er noen som har noen tips til meg om dette? Endret 4. juli 2009 av Computeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå