TMB Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Nå har jeg sendt 1 e-post og ringt 2 ganger, kommer bare til Personsvar Anyways... Hva går det ut på å "spille inn høyttalerne"? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Å "spille inn" høyttalerne er ikke noe du trenger stresse noe spesielt med, dette skjer av seg selv. At en høyttaler blir "spilt inn", er bare det at opphengene på membranene myknes opp litt etterhvert som høyttaleren blir brukt. Så lenge du ikke spiller så lyder vrenger, eller spolen på høyttalerne slår nedi magneten og unngår å over opphete noe så går det greit. Hvis spolen på høyttaleren slår nedi magneten, så kommer det en tydelig "klakke-lyd", dette er svært usunt for høyttaleren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Brukt høyttaleren som du ellers ville gjort, så vil lyden bli bedre etterhvert. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Nettopp, ingen vits å bruke spesielle teknikker og prosedyrer. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Da var annlegget i hus...låter bra, men det blir vel bedre etter hvert regner jeg med. nå må jeg sette meg inn i de 154323737 modusene på receiver'n. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Jeg tipper rundt 50 timer før høyttalerne sitter som de skal (se innlegget under), men det er bare å kjøre i vei som du ellers ville gjort. Til musikk anbefaler jeg at du bruker "Straight" (eller "Straight Enhancer" hvis du vil booste bass- og diskantområdet litt pga. feks. en dårlig mp3.-fil). Hvis du har "Pure direct" bruker du denne hvis du kun vil at fronthøyttalerne skal spille. ("PD" kobler ut videokretsene, subwoofer og alt annet som ikke er viktig for å drive disse to høyttalerne). Til film trykker du ganske enkelt på "Surround decode" og den vil (forhåpentligvis) stille seg inn automatisk. Lykke til med anlegget! Endret 9. juli 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Du trenger ikke bruke noen spesiell musikk for å "spille inn" høyttalerne. Bare still inn forsterkeren og alt så lyden høres bra ut, i dine ører, og spill i vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå