Gå til innhold

[LØST] Trenger litt hjelp med reciever/hjemmekino.

Anbefalte innlegg

Hei. Er ikke sikker på om dette er riktig kategori for spørsmålet mitt, men håper på svar alikevel :)

Det har seg sånn at jeg trenger litt hjelp med diverse ting. Er ikke så veldig god på hjemmekino delen.

For tiden har jeg et 5.1 system, Philips HTS3357. Den er koblet til TV'en via Scart. Den sender lyden fra TV'en på anlegget. Min Xbox 360 er koblet til TV'en via HDMI. Jeg får ekte 5.1 fra Xboxen ut på høyttalerne via scart kontakten.

Nå har jeg også bestilt meg en Blu-ray spiller. Derfor tenkte jeg at jeg skulle forhøre meg litt.

Hvor mye må jeg minst ut med for en "ekte" hjemmekino? Altså ikke den Philips pakka, men reciever, separate høyttalere osv.

Må ha minst 2 HDMI innganger på den, Xbox 360 og Blu-ray spillern. (Min TV har kun 1 HDMI inngang uansett).

Ut ifra recieveren så er det da 1 HDMI kontakt, right? Den sender bildet fra Xbox'en/Blu-ray spilleren videre til TV'en, og sender lyden på høyttalerne, ikke sant? :p Sa jeg ikke var så god på dette, hehe.

Blir dette kjempedyrt?

Har også hørt at når man kjøper høyttalere, så må man ta hensyn til hvor mange ohm de har og hva recieveren takler?

Noen som kan anbefale en reciever med mine kriterier, og høyttalere? Så billig som mulig (har ikke all verdens med penger, og må nok ta litt og litt tenker jeg) men fremdeles god lyd. Vil ha 5.1 da jeg ikke har plass til 2 ekstra høyttalere. Og helst Dolby TrueHD da Blu-ray spilleren støtter dette (men dette drar prisen kanskje veldig mye opp?) Da er det ikke så farlig egentlig ;P.

Håper dere forstod spørsmålene mine, som sagt jeg er ganske grønn på dette.

Hvis noe var uklart så kan jeg forklare bedre.

Takk for alle svar! :)

Endret av timb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha receiver med dekoder for HD-lyd og et sett med brukbare høyttalere, så skal det litt til for å komme under 10 000. Du kunne satsa på H\K receiver med HD-dekoding og et sett med Dynavoice høyttalere kanskje?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg anbefaler nok en gang denne pakka her. Her har du kvalitet og krefter i massevis, til du en gang finner ut at du vil ha mer og kjøper en subwoofer.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte pakka jeg linka til over^^

Tror nok jeg blir fornøyd. Er uansett mitt første "skikkelige" anlegg, så jeg har ikke så store krav egentlig..rommet mitt er ikke så veldig stort heller.

Dynavoice F-6 fikk jo 10 av 10 av Lyd & Bilde..tror de er bra :p

:D

Endret av timb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Om ikke annet er nevnt, så følger det nok ikke med kabler. Heldigvis kan dette kjøpes meget billig hos Clas Ohlson - som du nevnte - eller Biltema. Her selges helt kurante kabler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg anbefaler å lese den uansett.

Slik ser en høyttalerkabel ut:

gc-1x2zipa.jpg

Som du ser har du to ledere i én kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...